Announcement

Collapse
No announcement yet.

15a sikring, 340W uteffekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bjaa View Post
    H-75K:


    Må dessverre si at teorien din er litt tynn... Får ikke mer effekt ut enn effekten man tilfører forsterkeren..
    Om du transformerer spenninga opp FØR sikringa, så kan du bruke mindre sikring på mer effekt.
    Si du får inn 12volt, kjører den opp til 100volt så kan du plutselig sende 1500watt over den før den ryker.

    Men det høres helt teit ut om dem skulle gjøre det
    Jeg gjetter på veldig treig sikring, den var rimelig feit den tråden som stod der om jeg ikke husker feil mister Pappa (det er rimelig forstyrrende å kalle deg pappa btw.... )
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      Originally posted by neptyr View Post
      Om du transformerer spenninga opp FØR sikringa, så kan du bruke mindre sikring på mer effekt.
      Si du får inn 12volt, kjører den opp til 100volt så kan du plutselig sende 1500watt over den før den ryker.

      Men det høres helt teit ut om dem skulle gjøre det
      Jeg gjetter på veldig treig sikring, den var rimelig feit den tråden som stod der om jeg ikke husker feil mister Pappa (det er rimelig forstyrrende å kalle deg pappa btw.... )
      Ja, den var ganske feit.. hvis du har åpnet en 63A porselenssikring vet du åssen den tråden ser ut og den er ikke i nærheten av å være så tykk. Veit ikke åssen tråd de har brukt her på denne ampen men det er vel kanskje tinn e.l.. men det blir jo bare spekulasjoner.

      PS ampen blir kokvarm enda det er ikke mange watt den leverer i øyeblikket.. 25w rms ca per kanal

      Comment


      • #18
        jeg har hatt en forsterker hvor jeg i følge manualen måtte bytte til større sikring ved lavere enn 4 ohms last.
        så kan jo hende at du også må gjøre det.

        Comment

        Working...
        X