Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen med peiling på pioneer her? (vurdere å kjøpe frausa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen med peiling på pioneer her? (vurdere å kjøpe frausa)

    Vurderer kjøp av en amerikansk AVH-P4900DVD på ebay, der ipod adapter cd-IB100II er inkludert.

    hører ikke så veldig mye på radio, men er det sånn at disse amerikanske spillerene ikke har oddetalls frekvenser?

    Lar det seg da, via f.eks IPBUS å koble til en DAB mottaker o.l som lar meg få inn vanlige norske frekvenser?

    annet jeg burde tenke på før jeg kjøper?

  • #2
    du må sjekke at spilleren har dab-kontroll i såfall.. noe jeg nesten tviler på hvis den er en us-versjon.

    Comment


    • #3
      det har den nok ikke, de har noe de kaller satelitt radio der. Men urte på om de kansje finnes noe DAB greier å koble til via ipbus..

      Men det riktig at man kun får inn oddetallsa frekvenser? Lar seg ikke "hacke" heller?

      Comment


      • #4
        og husk at de bruker sone 1 på dvd filmer i usa,så du får heller ikke spillt av norske dvd filmer
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

        Comment


        • #5
          du kan koble orginal Pioneer DAB enhet via IPBUS, ikke noe annet merke. Men Pioneer selger ikke lenger DAB, så da må du finne brukt.

          Som nevnt, USA modellene spiller ikke sone 2 filmer, kun sone 1 og ja, de har oddetalsradio og funker således dårligere i Norge. Ikke har du noen garanti om produktet skulle gå istykker heller. Kjøper du i Norge så har du 5 års reklamasjonsrett.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Åh hadde ikke tenkt på dette med dvd.. Men stortsett blir det vel til at man brenner divx, eller spiller av fra ipod.

            Garanti er også dumt å gå glipp av, men jeg får denne for ca 1800,- og den ligger til 7000 i norge.

            Comment


            • #7
              hehe, 1800 for en ubrukelig spiller? :P
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #8
                ja noen synes jo det er ett kupp

                Comment


                • #9
                  men er den virkelig ubrukelig?

                  Jeg spør ikke for å kverulere, jeg bare lurer. Bruker mest mp3 cd`r pr i dag, og med ipod mulighet så har jeg med ett mulighet til enda mer musikk.

                  Og med mulighet for divx/ipod video, etc så har jeg mere muligheter med denne enn med den jeg har pr i dag (DEH-P55BT)

                  Comment


                  • #10
                    Ja, den fungerer som en divx, mp3 og cd-spiller, men ikke stort mer dessverre. Ta en ringerunde å sjekk litt tilbud hos de forskjellige forhandlerne. Kan hende det er litt å hente på pris InstallBay Tønsberg har nummer 333 17 200
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      nå har vel p4900 gått ut og da, og 5000dvd har tatt over..
                      www.eirikaspaas.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by InstallBay View Post
                        Ja, den fungerer som en divx, mp3 og cd-spiller, men ikke stort mer dessverre.
                        Da holder den til mitt bruk.

                        Kjøpe ny i Norge har jeg ikke penger til..Regner ikke med at jeg får presset ned prisen i 2-3000kr klassen..

                        Comment


                        • #13
                          Hmm etter å ha lest en del så tror jeg jeg sparer opp til en norsk modell gitt.

                          Om noen her har et godt tilbud på en av pioneers 1DIN dvd spillere så si i fra

                          Comment


                          • #14
                            si hvilken du vil ha du, så finner vi en pris
                            www.eirikaspaas.com

                            Comment


                            • #15
                              sendt deg pm

                              Comment

                              Working...
                              X