Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feilsøking.... Trenger råd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Prøv en mp3spiller rett på ampen.
    Da finner du fort om det er spiller/signalkabler.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
      Prøv en mp3spiller rett på ampen.
      Da finner du fort om det er spiller/signalkabler.
      Det var mitt neste tips, tenkte bare å avvente bilde
      MSN: smack_me@hotmail.com
      IRC: #bimmers.no @ quakenet

Comment

Siden vi ikke hører noe her så antar jeg du fant feilen...

Hva var det?
        MSN: smack_me@hotmail.com
        IRC: #bimmers.no @ quakenet

Comment

Har også kommet fram til en mulig situasjon mens jeg kjeda meg på jobb idag, som jeg faktisk trur kan være meget sannsynelig

Ser at den forrige spilleren OGSÅ var en Pioneer, og disse spillerene kan ved dårlig jording eller dårlig kabling til spiller, få brent jordingsbanene. Dette har faktisk skjedd hos en kamerat ved kjøp av ny spiller, skjedde etter de 5 første sekundene , så var det støy i anlegget.. Kan ha skjedd på den nye spilleren også dessverre.. Hvertfall en mulig teori fra min side ..

Så gå over jordingspunktet bak i bilen (med mindre du kjører jord direkte tilbake til batteri da ) , samt sjekk ledninger til spilleren.. Og det går også ann å gjøre en "kjapp" løsning på å bli kvitt støy ved brente jordingsbaner, man jorder RCA ledningene i spillerens chassi, da forsvinner støy som er forårsaket av brente jordbaner som regel...
          1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Har ikke feilsøkt no mer da jeg ikke har hatt tid og Lars har vært bortreist.

Spilleren la jeg opp nye kabler til for noen måneder siden og det samme med forsterkeren bak.

Comment

Hvordan kabel trenger jeg egentlig for å spille ipoden min av rett på forsterkeren?

Comment

rca til minijack, de har den på chlas olson: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=20187078

Comment

De fleste mobiler i dag leveres vel med mobil->rca kabel ?
                  Mvh
                  Lars Engen

Comment

Min kom ikke med det hvertfall

Men hvis det er trygt å koble ipoden rett på forsterkeren med en overgang fra clasern så kjøper jeg en imorgen og prøver

Comment

Det er ikke noe i veien for det nei, blir muligens litt svakt signal men pleier å gå, hvertfall gjort det her i et par tilfeller Måtte gjøre det som nødløsning en gang på langtur husker jeg, når det blei akutt brente jordbaner på en gammel Pioneer 6800MP..
                      1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

hva med å prøve med en annen forsterker som er helt lik, for da finner dere jo ut omm det er i forsterkeren problemet ligger.

Comment

Det er prøvd og hjalp ikke no

Comment

DU HAR ET PROBLEM

Comment

her ble jeg usansylig forvirra!! alt som står skrevet opp her som tips å råd er gode! det virker nok som at biln din er hjemsøkt,, eneste forklaring:P
                              MVH, Øivind Sandvik
                              sigpic
                              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                              www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Kjøp deg ny bil!

Sikkert noe som ligger å surer i ledningsnettet ditt...
                                Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Working...
                                X