Jeg skal se om jeg rekker å ta en kikk på den snart så skal vi se hva vi finner ut. Det er noe snodig ihvertfall, men det ender vel med at jeg river ut hele ledningsnettet hans
Ohmet bassern litt
Når anlegget er av så er det 4ohm, men når jeg skrur på anlegget så er det 60-70ohm:S
men bassern prøvde vi i bilen til Lars og da spilte den.. så jeg skjønner ikke så veldig mye akkurat nå
Kan ikke måle DC resistansen mens den er koblet til forsterker da... Da får du resistansen til forsterkeren i serie/tillegg.
Finn dere et multimeter som måler AC spenning og mål inn- og ut signal fra forsterkeren.
Burde være meget enkelt å finne ut hva som var problemet...
Kan jo ikke være noe annet enn forsterkeren egentlig når det ikke er subben og ikke kilden.
Jeg skal se om jeg får tatt med multimeteret fra verkstedbua, har ikke på på Mspeed sitt da han har målt dette på jobb. Han har også prøvd med en annen ny forsterker og hadde samme problem da.
Skal prøve å ta en titt på det i morgen da jeg ikke rakk det i dag.
som jeg kan forstå må det være noe feil med strømmen til forsterkeren.
det kan ikke være subben da den er testet i en annen bil.
dere har koblet en mp3 spiller eller lignenede rett på forsterkeren.
dere har prøvd en annen forsterker
så da må det jo være noe med strømmen til forsterkeren
som jeg kan forstå må det være noe feil med strømmen til forsterkeren.
det kan ikke være subben da den er testet i en annen bil.
dere har koblet en mp3 spiller eller lignenede rett på forsterkeren.
dere har prøvd en annen forsterker
så da må det jo være noe med strømmen til forsterkeren
Strømmen til forsterkeren skal ha absolutt ingenting med dette problemet å gjøre. Hvis forsterkeren får for lite strøm/lav spenning slutter den å fungere, enten ved at den går i protect, slutter å spille midlertidig eller bare blir ødelagt...
Hvis det ikke er forsterkeren må det være signalet inn til forsterkeren, men det har de jo egentlig utelukket.
Har vært borti at den ytre delen av phonopluggen (negativ) har vært i kontakt med chassi på forsterkeren. Det førte til mye støy og ganske så lite lyd...
Comment