Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mange nybegynner spørsmål

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok, da tror jeg heller jeg velger den første pakken hvis den generelt var bedre på det meste?

Comment

det går fint 5.25" i vinduet på audi 80 med litt modifiseringer der. har selv installert det i en bil så det er piece of cake om du ikke er redd for å bruke litt verktøy
      TEAM RE-LOUD
      http://www.teamreloud.com

Norwegian Champion 08

Comment

Jeg lurer på hvor høytalerne sitt en audi 80?

Sindre
        Kjører VW Passat 2003
        Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

Hadde en Audi 80 1990 mod,der satt høytalerne på hver side av dashen.Tror det er 4" der orginalt,om jeg ikke tar feil nå.

Comment

Ok. Takk for svar
            Kjører VW Passat 2003
            Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

Jeg må få spørre her en tur til jeg. Hvor mye arbeid er det å bytte ut høytalerne i en audi 80?
              Kjører VW Passat 2003
              Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

Er vel bare å vippe ut dekslene med en skrutrekker og skru ut ett par skruer.så kobler du fra ledningene og monterer nye høytalere.Er nok litt mere arbeid om du tenkte å sette i større høytalere enn de som står der orginalt

Comment

Har nå endelig kjøpt meg bil.

Toyota Carina 1,6 XLI 1996 mod 190000km

http://www.finn.no/finn/car/object?f...2&WT.svl=Bilde

Har søkt litt på nettet, og det virker som det er litt usikkerhet om det er 5,25" eller 6,5" som passer i frem dørene.

Hva passer?

Pratet med strømmen bilstereo, og de sa at jeg kanskje måtte en slags adapter for og få 6,5" til å passe. Men de var ikke sikre heller. (Håper selv 6,5" passer)

Comment

Ingen som kan hjelpe?

Comment

Gratulerer med ny bil

Når sant skal sies har jeg ikke peiling på hvor stort frontsett det er i carina.Jeg ville tatt av dørtrekket og sjekket selv.Om jeg skal tippe,tror jeg nok det er 5,25" Man kan bruke en høytalerovergang ja.Det fungerer meget bra.Nå vet ikke jeg om de finnes til din bil.Er ikke alle biler som man kan kjøpe en adapter til.Du kan jo bygge om dørtrekket ditt selv,slik at du får plass til 6,5".Om du ikke vil gjøre slikt selv,finnes det mange firma her inne på forumet.som kan hjelpe deg med slikt.Om du skal ha noe enkelt og greit,så trenger det ikke å bli så alt for dyrt heller

Comment

Gjorde som du sa Vinje, tok opp høytaleren og tok noen mål.
                        Legger det ut, så si ifra om dere blir noe klokere på hva som passer. (lagt ved 2 bilder)

A = 8,5 8,7 Cm

B = 14,3 - 14,5 Cm

C = 18,7 - 18,9 Cm

D = 12,1 - 12,2 Cm

E = 15,4 - 15,5 Cm

Det er bra dybde (innover i døra), det er ca 14,5 cm.
                        Attached Files

Comment

Se der ja Da har du noen mål og gå ut etter! En tomme er 2,54 cm. Om du ganger 5,25" og 6,5" Finner du ut hva du har plass til i døra.Ikke alle høytalere har samme form,så du må nesten sjekke ut målene før du kjøper nye høytalere.Tenker da på den ringen du skrur fast skruene i.Noen er runde og noen slik den du har bilde av nå.osv..

Comment

Ja, får prøve og finne noen tekniske spesifikasjoner på div høytalere.
                            Men noen som vet hvor de måler ant cm på høytalerne? Slik at jeg kan sammenligne med de målene jeg har.

Comment

d u skrev at E er lik 15,5 så det tilsvarer 5 1/4" røft regnet.Hadde en carina selv før en 97 mod og den hadde forrige eier satt i 6,5"i.
                              Men mulig det var bygd om eller at han brukte vinkelsliper på festet.

Comment

Har tittet litt etter steder og legge opp kablene i bilen på. Men finner ikke noen god egnet plass.

Noen som har erfaring med og legge opp kabler fra forsterker og frem til spiller i Toyota Carina E?

Hvor skal man legge de? Og hvordan kommer man til og får lagt opp inn til spiller fra fører og passasjerside? Sitter mange deksler der og finner ikke noe rom for og legge de inn i. Hvordan får man ut selve spilleren?

Ser at de tidligere høytalerne som forrige eier monterte i hattehylla, går kablene går ned bak baksetet og jeg finner de ikke igjen før helt foran på passasjersiden.

Comment

Working...
                                X