Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bass-pakke? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bass-pakke? :)

    Hei!
    Eg trenger bass i bilen min!
    Noen som kan hjelpe meg med å velge riktige komponenter og slik?
    Bilen er en 93' Volvo 940 Stv, har alt eg trenger av diskant, (2 par Ground Zero GZRF 13FX, og et par av de nye JBL Decade 6x9', drivet av en dynaBel BF0756 på en Pioneer spilller)

    Har allerede liggende klart 50mm2 kabel, så de eneste eg tenger er bass, kasse, forsterker og evt batteri?

    Kunne isåfall tenkt meg 1x15", eller 2x12".
    Makspris er 15 000, og det er med ALT. (batteri, bass og forsterker)
    Kasse kan eg evt få laga sjøl om nødvendig.

    Takker for alle svar!

  • #2
    Hvis du har BF0756, så har du en 6-kanals forsterker.
    Hva skal du da med en forsterker til?
    Du har 4x75wrms til rådighet til GZ og JBL'ene, pluss 2x200wmrs 2 basselementer eller 1 brokoblet.
    Du trenger IKKE et ekstra batteri til dette hvis batteriet du har fra før er bra.
    50mm2 er heller ikke nødvendig, jeg har selv en BF0756 og en 35mm2 kabel holder i massevis.
    Mvh Marius
    '95 Ford Probe 24V GT - 2.5L V6
    Pioneer Rockford Fosgate DynaBel

    Comment


    • #3
      Originally posted by SinnaSatan View Post
      Hvis du har BF0756, så har du en 6-kanals forsterker.
      Hva skal du da med en forsterker til?
      Du har 4x75wrms til rådighet til GZ og JBL'ene, pluss 2x200wmrs 2 basselementer eller 1 brokoblet.
      Du trenger IKKE et ekstra batteri til dette hvis batteriet du har fra før er bra.
      50mm2 er heller ikke nødvendig, jeg har selv en BF0756 og en 35mm2 kabel holder i massevis.
      Joda, forsåvidt sant de du sier, men tenkte nå på noe med litt trykk i da, og når eg har 15k til rådighet som kun ska til dette, så vil eg bruke di på det og
      men takker for svar!

      andre forslag?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Vovlo940 View Post
        Joda, forsåvidt sant de du sier, men tenkte nå på noe med litt trykk i da, og når eg har 15k til rådighet som kun ska til dette, så vil eg bruke di på det og
        men takker for svar!

        andre forslag?
        Du har fått en personlig melding....
        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

        Comment


        • #5
          Hjelpes, er såå mange forskjellige meninger her inne.. Og det skulle bare mangle med det utvalget du får når du har så mye som 15k å bruke på kun sub og forsterker, så er det veldig mye å velge mellom.. Hva er du ute etter da? Mest trykk og høy lyd ser jeg for meg, ettersom du har de høyttalerne du har.. ?

          Med samme du har handlet GZ og dynaBel kan du vel fortsette i den gaten?

          Se på de to linkene jeg har i signaturen min, der finner du både dynaBel og GZ =) Akkurat hva du bør velge skal jeg ikke si noe om, da jeg ikke er så glad i alt for mye bass og høy lyd, så dette blir litt feil "fagområde" for meg, om jeg kan kalle det det.. =)
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Originally posted by aFFekak View Post
            Hjelpes, er såå mange forskjellige meninger her inne.. Og det skulle bare mangle med det utvalget du får når du har så mye som 15k å bruke på kun sub og forsterker, så er det veldig mye å velge mellom.. Hva er du ute etter da? Mest trykk og høy lyd ser jeg for meg, ettersom du har de høyttalerne du har.. ?

            Med samme du har handlet GZ og dynaBel kan du vel fortsette i den gaten?

            Se på de to linkene jeg har i signaturen min, der finner du både dynaBel og GZ =) Akkurat hva du bør velge skal jeg ikke si noe om, da jeg ikke er så glad i alt for mye bass og høy lyd, så dette blir litt feil "fagområde" for meg, om jeg kan kalle det det.. =)
            Er ute etter mye trykk og lyd ja, har fått et tilbud på en Kicker ZX 2500.1, 2500 Watt RMS i 2 ohm, nesten helt ny, til 6k, det er vel billig? ettersom eg har sett på xtremecar koster den vel 13k.
            Vis eg går for den, har eg ca 9k igjen å gå på, trenger eg da ekstra batteri(er)? isåfall, vilken burde eg gå for?

            Comment


            • #7
              Kicker og RF er jo overpriset så det holder i utgangspunktet da, så 2000 og 2500w rms amper fra andre merker starter jo gjerne på 5-6000kr nytt.

              Du kunne jo fått en demo på noe av det utstyret jeg har i løpet av uka, vet ikke helt hvor du bor i Telemark, men.... hehe

              Comment


              • #8
                Originally posted by Techpoint View Post
                Kicker og RF er jo overpriset så det holder i utgangspunktet da, så 2000 og 2500w rms amper fra andre merker starter jo gjerne på 5-6000kr nytt.

                Du kunne jo fått en demo på noe av det utstyret jeg har i løpet av uka, vet ikke helt hvor du bor i Telemark, men.... hehe
                det er forsåvidt sant, men de er jo kvalitet i det også da?
                Bur i Bø, vis de sier deg noko? Sommarland f.eks
                men har nok ikkje så masse tid denne uka, har MYE å gjøre, + jobb i tilleg :P

                Comment


                • #9
                  fått et tilbud på en Mds Audiophil APX15 pro nå, med kasse, til 4k, er det noe å gå for, eller?

                  Comment


                  • #10
                    Vil tro du får bra trøkk fra en sånn en med riktig forsterker ja=)

                    Så er de jo veldig pene å se på da!
                    Mvh.
                    Roy
                    Mob: 40 30 99 06

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by aFFekak View Post
                      Vil tro du får bra trøkk fra en sånn en med riktig forsterker ja=)

                      Så er de jo veldig pene å se på da!
                      helt riktig det. får den billig å vet du.
                      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Paulsberg View Post
                        helt riktig det. får den billig å vet du.
                        Sant det, men har fått enda et tilbud nå, fra Autobilstereo, da var det en Ground Zero GZNW 15", en dynaBel BF7501 og et Apollo A 1750 batteri til 11k inkl frakt det var fristende

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Vovlo940 View Post
                          Sant det, men har fått enda et tilbud nå, fra Autobilstereo, da var det en Ground Zero GZNW 15", en dynaBel BF7501 og et Apollo A 1750 batteri til 11k inkl frakt det var fristende
                          sikkert bra den, men mdsen er vel billigere og mulig litt bedre. den slår godt ifra seg den. 75mm slaglengde. men men. du bestemmer jo selv hva du liker og vil ha. ser ut som om elementet derifra er demovare så er jo brukt der å. hihi
                          Last edited by Paulsberg; 22-07-2008, 03:12.
                          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Vovlo940 View Post
                            Sant det, men har fått enda et tilbud nå, fra Autobilstereo, da var det en Ground Zero GZNW 15", en dynaBel BF7501 og et Apollo A 1750 batteri til 11k inkl frakt det var fristende
                            Den pakken er nok ikke så ille
                            Subben er rå, forsterkeren vet jeg funker greit og batteriet skal etter ryktene være bra.
                            MDS har jeg aldri hatt sansen for... Virker som om det helst skal se værst mulig ut. Og bråke mest mulig...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by BeemerZ1 View Post
                              Den pakken er nok ikke så ille
                              Subben er rå, forsterkeren vet jeg funker greit og batteriet skal etter ryktene være bra.
                              MDS har jeg aldri hatt sansen for... Virker som om det helst skal se værst mulig ut. Og bråke mest mulig...
                              hehe, trur eg skal gå for den pakken.. prisen er ikkje så ille heller

                              Comment

                              Working...
                              X