Announcement

Collapse
No announcement yet.

oppkoblingsproblemer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oppkoblingsproblemer

nå har jeg koblet opp anlegget i bilen igjen, etter bytte av cd spiller og dsp.

men jeg får ikke no lyd

spilleren fungerer tydeligvis som den skal. den slår seg i hvertfall på og den har god jording og alt er fint og flott.

forsterkerene slår seg på som de skal.

dsp har strøm, men er ikke noen lampe for on/off på den, så veit jo ikke om den skrur seg på som den skal. men det er strøm på remote inngangen og på pluss inngangen, samt god jord

eneste jeg kan tenke meg er at dsp ikke får signal. er det noen måte å sjekke om det går signal i ip-bus og optisk? eller om det går signal ut av spilleren.

eller er det noen innstillinger på spilleren som kanskje gjør at den kun sender signal gjennom rca utgangene og ikke gjennom optisk. er jo så sykt mye innstillinger at jeg ikke veit hvor jeg skal begynne

noe annet det kan være?

snakk om en pioneer dex og deq p9 koblet mot dynabel forsterkere.

mvh
    Marius
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

Har du testet å koble utenom prosessor for å se om det virker da?
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

det er ikke remote INN på boxen,det er remote UT til ampene.
      har du snudd ip-bus kabelen riktig vei?
      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

det kom lyd uten boksen gitt.

jeg har koblet både boksen og forsterkerene på samme remote jeg. er det feil da eller? skal jeg droppe remote ut fra spilleren og kun ha fra boksen og videre inn til ampene? ser jo i grunn det på koblingskjema. flaut. burde ha sett det.

håper ikke det har ødelagt boksen på noen måte da. sikringen er i hvertfall hel

da får jeg prøve det i morra da.

ip-bus var forresten kobla riktig. godt jeg har fått til noe riktig da

ett spørsmål til i farta. hva er forresten ip-bus og optisk til. veit de sender signal, men hvem av kablene gjør hva? en som sender signal og en som skrur på boksen?

takk for svar...

mvh
        Marius
        tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

Comment

Originally posted by MariusFa View Post
          det kom lyd uten boksen gitt.

jeg har koblet både boksen og forsterkerene på samme remote jeg. er det feil da eller? skal jeg droppe remote ut fra spilleren og kun ha fra boksen og videre inn til ampene? ser jo i grunn det på koblingskjema. flaut. burde ha sett det.

håper ikke det har ødelagt boksen på noen måte da. sikringen er i hvertfall hel

da får jeg prøve det i morra da.

ip-bus var forresten kobla riktig. godt jeg har fått til noe riktig da

ett spørsmål til i farta. hva er forresten ip-bus og optisk til. veit de sender signal, men hvem av kablene gjør hva? en som sender signal og en som skrur på boksen?

takk for svar...

mvh
          Marius

Boksen blir ikke ødelagt av å koble som du har gjort.
          Sjekk med en annen IP-bus kabel og evt en annen optisk.

Det digitale lydsignalet går i den optiske, mens ip-bus styrer de andre funksjonene, som volum og styring av eq++. Men om det er feil på ip vil det ikke komme lyd selv om optisk er iorden.

Jeg har en løs ip-bus kabel liggende som du kan få prøve om du vil.. Kan sjekke med boksen min også.. Bare å ta kontakt..
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

flotte greier.. skal ut å prøve nå snart. men først er det fòr.

mvh
            Marius

Comment

bytta om kontakter. er nå koblet opp korrekt etter koblingskjema.

fortsatt ikke lyd..

hvis jeg bytter fra lpf/hpf/flat på forsterkeren kommer det ett lite dunk i høytalerene.

tror jeg skal svinge en tur opp til Revatal i morra jeg joakim. kanskje jeg har røket ip-bus'en eller noe? bare så jeg ikke har bæsja på leggen, ip bus skal kobles med den svarte enden i spiller, og den blå i dsp ikke sant?

mvh
              Marius

Comment

Originally posted by MariusFa View Post
                bytta om kontakter. er nå koblet opp korrekt etter koblingskjema.

fortsatt ikke lyd..

hvis jeg bytter fra lpf/hpf/flat på forsterkeren kommer det ett lite dunk i høytalerene.

tror jeg skal svinge en tur opp til Revatal i morra jeg joakim. kanskje jeg har røket ip-bus'en eller noe? bare så jeg ikke har bæsja på leggen, ip bus skal kobles med den svarte enden i spiller, og den blå i dsp ikke sant?

mvh
                Marius

Den passer kun den ene veien på dsp siden, så du får ikke kobla feil..
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

da er det utlukket.. sikkert en ubrukelig nybegynnefeil jeg har gjort, men har gått over anlegget noen ganger nå, å kan ikke forstå hva som er feil..

må være ett brudd på kabel ett eller annet sted.. typisk at jeg har lagt kabelen i midten av bilen under gulvtrekket allerede.. lurer på når jeg skal lære å sjekke om ting fungerer før jeg gjemmer ledninger

Comment

Working...
                  X