Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bassrefleks rør i vinkel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bassrefleks rør i vinkel

Hei!

Skal lage en kasse med 2 rør, men har et problem. Jeg får ikke plass til det øverste røret hvis det er et rett rør. Så tenkte å bruke et med vinkel på eller bue. Jeg lurer bare på hvilket rør som tilsvarer dette røret http://www.bassbrothers.no/display.a...00&prodid=1367 bare i vinkel/bue.

Tenkte å gjøre noe slikt:

hei. hvis du handler på eltek så har dem rør du kapper i den lengden du trenger+løse vinkler+endestykker som er kon så du slipper blåselyder.
    www.dynabel.no
    dem har ø 10cm og ø7,5cm tror jeg.

benytter sjangsen til å spørre om en ting som du kan kanskje svare på.
    Bygger kasse selv og det står i manualen at porten skal være 28,4cm.
    Er det inkludert konen i begge ender eller bare den delen som er ø10cm?

mulig dette er ett dumt spørsmål men forkjellen blir rundt 4 cm.
    Så betyr det noe? og hva blir forkjellen med ett litt lengre rør kontra for kort??
    bygger kasse i morgen så venter spent

trangt som faen i min kasse også.Blir å ta røret på toppen...

Comment

Hvis det står at den skal ha 28,4 cm lange rør er jeg ganske sikker på at det er fra ene enden til den andre inkludert konen.

Comment

Vinklet bassport

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=898
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

det allerbeste er å kjøpe den dimmen man vil ha av et lite reflexrør, så kjøpe 83mm drensrør å hukeover porten, da kan man lage den vinkelenman selv vil.

Originally posted by InstallBay View Post

Comment

Originally posted by Hifive View Post
            Hvis det står at den skal ha 28,4 cm lange rør er jeg ganske sikker på at det er fra ene enden til den andre inkludert konen.
            siden det er min oppfatning også så går jeg for det

Comment

Originally posted by stiffmast View Post
              det allerbeste er å kjøpe den dimmen man vil ha av et lite reflexrør, så kjøpe 83mm drensrør å hukeover porten, da kan man lage den vinkelenman selv vil.
              Hva er drensrør og hva mener du med å hukeover porten?

Comment

Er det Aeroport du bruker? i såfall,da gjelder dette:

Hvert endestykke regnes som 4cm lang om røret er lengre enn 12cm. Om røret er kortere enn 12 cm regnes endestykkene som 2 cm hver når du beregner totallengden for bassrøret.

Comment

hei vinje.

jeg har bassporter som er kjøpt på www.dynabel.no

er dette såkalte aeroporter?
                  alle lengder og ledd +konender selges separat

kjenner ikke alle utrykkene her desverre.

men kan faktisk bekrefte at jeg har hatt drensrør i ørene og de egner seg lite som bassporter,hehe

Comment

De der er ganske like aeroport rørene,men tror ikke endestykkene er helt like.

så da tviler jeg på at de samme reglene gjelder på de der.De reglene jeg skrev før idag,gjelder for denne typen:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...id=m436&vn=736

Har bestandig brukt denne typen porter jeg.God kvalitet på disse.Blir levert med et rør på 30 cm,samt en kon på hver side.Disse limes med f.eks sikaflex.Disse kan også skrues fast i kassen.ikke alle typer som kan det.Men er nok en smaksak hva man liker

Comment

dag johansen regner røret pluss ene konen. det bruker stemme greit sa han.
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

dette er akurat som da morra mi bytta tannlege.hos den ene hadde hun 4 hull og den nye sa:dette ser bra ut,ingen hull i dag.
                        skremende

Comment

Working...
                        X