Announcement

Collapse
No announcement yet.

N00b: Bytte av høytalere i S-Max

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• N00b: Bytte av høytalere i S-Max

Hei alle sammen.

Vurderer å bytte høytalere i min Ford S-Max, men er litt grønn på hva som passer å ikke.

Hører for det meste på klassisk/jazz, men er ellers altetende.

Har tittet på SEAS Lotus Reference.

Hvordan finner jeg ut om disse passer? Må jeg skru ut å måle de som er der fra før.

Og bør jeg evt bytt ut forsterker/cd? Usikker på om det som sitter der idag klarer å drive det. Blaupunkt. Usikker på modell.

Kristiab

Originally posted by dr_k View Post
    Hei alle sammen.

Vurderer å bytte høytalere i min Ford S-Max, men er litt grønn på hva som passer å ikke.

Hører for det meste på klassisk/jazz, men er ellers altetende.

Har tittet på SEAS Lotus Reference.

Hvordan finner jeg ut om disse passer? Må jeg skru ut å måle de som er der fra før.

Og bør jeg evt bytt ut forsterker/cd? Usikker på om det som sitter der idag klarer å drive det. Blaupunkt. Usikker på modell.

Kristiab
    Heisan.

I s-max`n er det nok 17 cm som passer ja, og du bør sette på en forsterker, hvis du sikter såpas høyt som SEAS ellementente. Stikk gjerne en tur innom for en hyggelig prat.
    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

takk for raskt svar.
      Så i utgangspunktet skal det ikke være noe problem med størrelsen på høytalerne i seg selv?

Er vel faktisk ett Sony CD6000 anlegg som sitter i bilen. Vet ikke om det går ann å bar koble seg forbi forsterkerdelen i den...? Ikke helt interessert i å bytte alt i konsollet grunnet fabrikkmontert NAV etc.

Kristian

Comment

Originally posted by dr_k View Post
        takk for raskt svar.
        Så i utgangspunktet skal det ikke være noe problem med størrelsen på høytalerne i seg selv?

Er vel faktisk ett Sony CD6000 anlegg som sitter i bilen. Vet ikke om det går ann å bar koble seg forbi forsterkerdelen i den...? Ikke helt interessert i å bytte alt i konsollet grunnet fabrikkmontert NAV etc.

Kristian
        Det er ikke no problem å installere forsterker i din bil, eller i hvilken som helst bil foresten. Stikk en tur nedom du, så skal jeg forklare.
        Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
        Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
        post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

skal prøve å titte innom i morgen hvis jeg rekker. Jobber på storo

Comment

Seas Lotus

Hei! Hvordan gikk det om jeg kan spørre? Har selv en '08 S-max, og handlet Seas Lotus Performance komponentsett.Har ikke forsøkt å montere enda. Er spent på om du eller Audio Art fikk plass til både elementer, delefilter og ekstra forsterker? Og hvordan, ser for meg at det er ufattelig trangt i dashbordet...
            Audi A6 allroad 2013

Comment

Working...
            X