Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luktet svidd av subben i dag... Hva har skjedd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luktet svidd av subben i dag... Hva har skjedd?

Idag testet jeg anlegget i bilen for første gang. Etter en stund begynte det å lukte svidd. Jeg skrudde ut subben fra kassen, og da kom det litt røyk opp av kassen.

Subben er en RE 12D4 og forsterkeren er en US Amps XT4000D. (Står mere på www.morel.no)

Da er spørsmålene;
    1. Fikk subben for mye trøkk,?
    2. Jeg muligens har koblet feil med ledninger og diverse.
    3. Annet!

PS: Subben fungerer enda!
    - BMW E34 520i

- RE 12 - US Amps monoblokk - Pioneer - Resonant Engineering - Evus

Den har nok fått for mye effekt ja. Skrudd gainen på maks eller noe?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg spilte litt variert musikk. Hadde maks noen ganger ja. Trur at jeg hadde for mye effekt på. Man lærer!
      - BMW E34 520i

- RE 12 - US Amps monoblokk - Pioneer - Resonant Engineering - Evus

Comment

Spolen er ver brent over, antar jeg

Comment

Røyk fra sub elementet er ikke helt bra, vis den funker enda har du utrolig flax...
          Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Gain, som Tony spurte om..?
            Skru ned gain, det hadde hjulpet maaange........................................... .....
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

bass boost er vel hakke værre..
              sound.vision.soul

Type R

Comment

Hehe,sant det:P Er nok alt for mange som bruker maks gain og full bass boost! Om de ikke samtidig velger og bruke loudness på spilleren også

Comment

Originally posted by Vinje View Post
                  Hehe,sant det:P Er nok alt for mange som bruker maks gain og full bass boost! Om de ikke samtidig velger og bruke loudness på spilleren også
                  Det er fordi det låter morsomt... en liten stund...
                  Reinhardt

Comment

Kan fort bli en kortvarig glede ja

Comment

Du har vel sprengt en del subber pga masse bass boooost?? I vectraen din?
                      Det er vinje ifra skogn sannt?

Comment

Hehe,stemmer:P Hvem er du da? Nja,tok vel livet av 2 stk cerwin vega stroker 124,en cerwin vega vmax og 2 stk 12" Rockford fosgate p2 Alt ble brukt på en Helix 1000.2 med alt for lite strøm:P Men når sant skal sies brukte jeg ikke bass boost heller Gain sto på kvart på 12 Brukte vel volum knappen hardt til tider.Har hatt mange biler og stereo oppsett siden den bilen

Comment

Hehe,stemmer:P Hvem er du da? Nja,tok vel livet av 2 stk cerwin vega stroker 124,en cerwin vega vmax og 2 stk 12" Rockford fosgate p2 Alt ble brukt på en Helix 1000.2 med alt for lite strøm:P Men når sant skal sies brukte jeg ikke bass boost heller Gain sto på kvart på 12 Brukte vel volum knappen hardt til tider.Har hatt mange biler og stereo oppsett siden den bilen
                          Sorry OF, men jeg er TG, va nabon t kimmen å ole anders....æ som ikke hann nå fæsta sommern 06
                          Hvordan jikk det med paradigmen egentlig, overlevde denn?

Comment

Okei,ja deg husker jeg Ble noen fester ja.Den tålte faktisk utrulig mye juling:P Har den ikke nå lenger,men mener at den fungerer enda

Comment

Working...
                            X