Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brent transistor i cd-spiller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brent transistor i cd-spiller

Hei!
    Jeg har en cd-spiller som har en brent transistor. Dette gjør at noen av høyttalerkablene kortslutter med hverandre, og at sikringa på plussen går. Jeg lurer på om det går an å plukke ut transistoren dersom jeg bare skal bruke linjeutgangene, eller er transistoren mest sannsynlig til noe annet enn høyttalerutgangene også?
    Olav L.
    Volvo 740 GLT -90

Det kan fungere å plukke den ut ja, MEN det kommer ann på hva slags transistor det er snakk om (oppbygging etc av utgangskrets).
    Ellers er det vel kanskje ikke all verdens kostnad å sette inn en ny en? Vanskelig å si uten å vite åssen spiller / transistor...
    Reinhardt

Comment

Det er vel ikke skadelig å prøve å starte spilleren uten denne transistoren? Men som du sier er det vel like greit å sette inn en ny. Må bare finne ut hva jeg skal bestille..
      Olav L.
      Volvo 740 GLT -90

Comment

Som regel ikke skadelig det... jeg ville ha testet det jeg (men ikke la meg få skylda om det går gæli nå da ).
        Reinhardt

Comment

Det gikk bra å fjerne transistoren Fikk liv i spilleren, men det er fortsatt ikke lyd. Det er heller ikke liv i det ene displayet. Jeg lekte meg litt med multimeteret og fant en diode som jeg tror ikke er helt frisk. Får vel prøve å finne en tilsvarende og bytte den ut.
          Last edited by olav; 07-08-2008, 00:01.
          Olav L.
          Volvo 740 GLT -90

Comment

Working...
          X