Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen som kan fikse en kicker forsterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• noen som kan fikse en kicker forsterker?

noen her som tar på seg å fikse en kicker forsterker? det gnistrer inni den (høres iallefall sånn ut) innmed + inngangen, men fungarer helt fint! det gjelder kicker zx 700.5...
    sigpicHonda - The power of dreams!
    Kicker - Livin Loud

Hva med å åpne den og se hva som kan være feil? Mulig det er et loddepunkt (kanskje ved en kondensator??) som er årsaken.
    Reinhardt

Comment

skal gjøre det, men tenkte å høre først om det var noen her som kan dette...
      Kicker - Livin Loud

Comment

Flere dyktige her inne som sikkert kan kikke på den for deg, men greit å kikke på det selv om du ikke har for mange tommeltotter da hehe. Sjeldent man ødelegger noe ved å bare ta en titt.
        Om du finner noe som ser mystisk ut i amp`n så ta bilder og post her, så er nok hjelpen nærmere enn du aner
        Reinhardt

Comment

kunne tenke meg noe slikt som reinhardt sier, er nok dårlig kontakt på en spenningsførende plass, men som ikke er essensiell for å få lyd, eller kanskje det er derfor det "gnistrer" pga strøm forbruket? dårlig innfestning på terminalen innvendig kanskje

Comment

Kjøp en boks med elektronikk rens. spray i området der du mener du hører gnistrelydene.

Husk at forsterkeren ikke må være tilkoblet spenning. Etter at du har sprayet så venter du noen minutter før du setter spenning på den. Elektronikk rens fordamper.
            Mvh Morten
            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
            Bad Sound Kills Good Music!

Comment

Originally posted by KickerPower View Post
              skal gjøre det, men tenkte å høre først om det var noen her som kan dette...
              Hvis du gidder å ta turen til Arendal med den så kan vi nok ordne noe der koster deg sikkert ikke mer enn ett par hundrelapper.

Så har du ett alternativ hvertfall.

Comment

Originally posted by Techpoint View Post
                Hvis du gidder å ta turen til Arendal med den så kan vi nok ordne noe der koster deg sikkert ikke mer enn ett par hundrelapper.

Så har du ett alternativ hvertfall.
                tja, kanskje det! kunne ikke ha sendt den da? mot litt ekstra selfølgelig!
                Kicker - Livin Loud

Comment

Du kan jo spare endel hundringser hvis du tar et bilde innvendig. Er det bare en kald lodding e.l. kan jeg ordne det for deg gratis.. Men hvis det er noe annet må noen andre ta det, jeg har rett og ikke tid eller overskudd om dagen til å feilsøke mer enn det jeg holder på med fra før av.

Comment

skjedde det noe mer her? så den lå på qxl her om dagen.. minstepris?

Comment

jeg som kjøpte den skal se om det blir noe liv i den! kostet meg bare 500 så...
                      Kicker - Livin Loud

Comment

hehe, okei. såpass lenge siden auksjonen ble lagt ut altså

Comment

hei, har nå åpnet den, sprayet elektronikk rens men hjelper ikke, ser helt normal ut, hadde de nåpen mens jeg hadde strøm på men så ingenting unormalt, vil beskrive lyden som noe som "lekker" en slik fssssjjjjj lyd, kommer fra områder der strømmen kommer inn, sitter også endel kondensatorer på det området! så noen som kan tenke seg å kikke på den??
                          Kicker - Livin Loud

Comment

hjeelp!!!!
                            Kicker - Livin Loud

Comment

hei, har funnet en kul med enn sprekk kommende ut av på denne delen jeg har prøvd å tegne grovt, vet ikke hva det heter....noen som kan bytte den elle hjelpe meg, eller kan si hva den heter?

Kicker - Livin Loud

Comment

Working...
                              X