Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny dynamo 180a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny dynamo 180a

    Da har jeg omsider byttet til større dynamo med regulator.
    Har for øyeblikket satt den til 14,5 volt.
    Den gamle hadde gått bare 90.000km og var sikkert helt ok men den nye leverer dobbelt så mange amper
    Målte en mye mere stabil spenning nå
    Når jeg spiller 126 db måler jeg et spennings fall på bare 0,1-0,2v målt ved forsterker
    Det er ingen målbar spenningsfall mellom forran og bak når anlegget er av og motor på

    En ting må jo være negativt

    Bilen har alltid hatt en tomgang på bare 5-600rpm og da faller spenninga til 12,7v men økes og er stabil fra 700 rpm som de fleste biler bør ha.
    Så det virker som regulatoren og dynamo bør ha ca 700rpm før det er stabilt

    vet dynamoen skal ha ca 80 a på tomgang.Og at den må opp på over 1000rpm før den can gi 180a.
    Mulig jeg bør justere tomgang litt

    andre her som har erfaring med disse high output dynamoene

  • #2
    Wall of smilies hit you for 100 000, you die..

    Ellers så virka det som bra tall du hadde fått nå, 5-600 på tomgang virka litt vel lavt ja, åssen bil er det du har?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Min passat har 850 rpm vet ikke hva BMWen har. Passaten er faktisk selvjusterende, det er deilig
      MSN: smack_me@hotmail.com
      IRC: #bimmers.no @ quakenet

      Comment


      • #4
        litt vanskelig å se på min carisma,men med litt synsing så er det vel ca 700-750 på tomgang,har nok blingsa litt før
        men virker som jeg må ca 100rpm opp før det lader fult.

        har dog ett problem

        den nye dynamoen har jeg koblet til de to ledningene som gikk til den gamle,en + som har strøm hele tiden og en+ som går fra tenninga.
        Slik jeg forstår det på koblingskjema så skal disse to kobles til ett rele og så kobbles den til regulator som er jordet og en + kabel videre til dynamo(selvfølgelig også en feit + til batteri og en feit jording)

        Det som iriterer meg nå da er at når jeg skrur på tenninga så er ladelampa død.Og når motor går så lyser den,men veldig svakt.

        på regulator som kobbles før dynamo er det kun 1+inn og 1+ut og jord.
        På dynamo så er det 2 kontakter akkurat som den gamle.

        Spørsmålet er da om noe må kobles om eller om jeg må kobble til det andre kontaktpunktet på dynamo som da skulle hat styrestrøm.

        Dette funker jo ellers bra og etter det selger skrev så er det ingen intern regulator på denne.

        har også meilet iraggi alternators men han bruker litt tid på svare noen ganger

        Comment


        • #5
          ENDA MERE POSITIVT.BILEN GÅR BEDRE NÅ.FØR KUNNE JEG MERKE AT BILEN STAGNET LITT NÅR BASSEN SUGDE STRØM.AKKURAT SOM DET IKKE VAR NOK STRØM TIL TENNINGAMERKER INGENTING NÅ.OG NÅR MOTOR ER AV SÅ HAR JEG FORTSATT EN JAVNERE SPENNING FRA BATTERIET I FORHOLD TIL FØR HVOR JEG FORT KUNNE MISTE MERE ENN 1 VOLT.DANSER IKKE OPP OG NED NÅ LENGER.LYSA BLINKER IKKE HELLER SELV NÅR MOTOR ER AV

          Detta var overaskende og bare positivt

          Comment

          Working...
          X