Da har jeg omsider byttet til større dynamo med regulator.
Har for øyeblikket satt den til 14,5 volt.
Den gamle hadde gått bare 90.000km og var sikkert helt ok men den nye leverer dobbelt så mange amper
Målte en mye mere stabil spenning nå
Når jeg spiller 126 db måler jeg et spennings fall på bare 0,1-0,2v målt ved forsterker
Det er ingen målbar spenningsfall mellom forran og bak når anlegget er av og motor på
En ting må jo være negativt
Bilen har alltid hatt en tomgang på bare 5-600rpm og da faller spenninga til 12,7v men økes og er stabil fra 700 rpm som de fleste biler bør ha.
Så det virker som regulatoren og dynamo bør ha ca 700rpm før det er stabilt
vet dynamoen skal ha ca 80 a på tomgang.Og at den må opp på over 1000rpm før den can gi 180a.
Mulig jeg bør justere tomgang litt
andre her som har erfaring med disse high output dynamoene
Har for øyeblikket satt den til 14,5 volt.
Den gamle hadde gått bare 90.000km og var sikkert helt ok men den nye leverer dobbelt så mange amper
Målte en mye mere stabil spenning nå
Når jeg spiller 126 db måler jeg et spennings fall på bare 0,1-0,2v målt ved forsterker
Det er ingen målbar spenningsfall mellom forran og bak når anlegget er av og motor på
En ting må jo være negativt
Bilen har alltid hatt en tomgang på bare 5-600rpm og da faller spenninga til 12,7v men økes og er stabil fra 700 rpm som de fleste biler bør ha.
Så det virker som regulatoren og dynamo bør ha ca 700rpm før det er stabilt
vet dynamoen skal ha ca 80 a på tomgang.Og at den må opp på over 1000rpm før den can gi 180a.
Mulig jeg bør justere tomgang litt
andre her som har erfaring med disse high output dynamoene
Comment