Announcement

Collapse
No announcement yet.

skuffet over dynabel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• skuffet over dynabel

Etter å ha brukt denne forsterkeren en stund nå er et første gang jeg har vært skuffet over en forsterker..
    Jeg får spille maks en halv time når det er varmt i været.. Tre kvarter hvis det er litt kjølig. Det er ikke bra nok. Jeg pendler og kjører i 1,5 time.. Da er det kjedelig å måtte vente en stund før den har kjølt seg ned litt.
    Er forsterkere idag bare laget for bassrace som varer 4 sekunder av gangen? Hjalp ingenting å kjøpe 50 kvadrats ledninger heller.
    Forslag til forsterker som duger? Fristet til å koble meg til spilleren igjen.. Får jeg i hvertfall musikk hele veien
    Last edited by comodore; 15-08-2008, 17:26.

sikker på at den er koblet opp riktig? Tenker da på med last på høytallerutgangene etc.
    Kom med litt mer specs på hva du kjører på med av elementer og sist men ikke minst; hvilken Dynabel forsterker er det snakk om?
    Reinhardt

Comment

Og hvordan er den montert...
      Er det luft rundt den, eller er den bygget inn?

Comment

heisann.. har brokoblet http://www.pioneer.no/no/products/ar...72C/index.html
        og kjører denne subben http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=778
        på en 6 kanals dynabel BF0756 http://www.mamut.net/dynabel/shop/

har nok gain litt høyt på subben. men det må jeg for å det hele tatt få lyd i subben

Har prøvd forskjellige løsninger på plassering av forsterker.. nå sist har jeg skrudd den fast i basskassa pekende ut mot bakenden av bagasjerommet.. kan ikke få mer luft enn den får nå

Comment

bruker du kun den subben på 6-kanaleren? og hvordan er den koblet opp i last (den er en dobbeltspola sub, derfor jeg lurte)
          Reinhardt

Comment

Kjører både frontsett og subben. brokoblet 4 av kanalene til frontsettet og 2 siste til subben.. kjører subben i 2 ohm nå, men var samme resultat i 4 ohm.. både varmemessig og lydmessig

Comment

å kjøre sub i 2 ohm på brokoblet forsterker gjør at forsterkeren "ser" dette som 1 ohm... vet ikke om denne er så glad i det... men som du skriver så var det samme i 4 også.
              det at du må skru opp gain så mye er kanskje en innvirkning her også... hvor mye er det snakk om? Hvis du skulle forklart utifra at rett opp på gain er klokken 12...
              Kan det ha noe å si at du har en feil kasse som gjør at du må ty til ekstra gain for å "hele tatt høre" no lyd? bare en tanke..
              Reinhardt

Comment

skal ut å titte senere. ta noen bilder også om det hjelper Kjører tett kasse nå etter spesifikasjoner.. mulg jeg må prøve portet altså.. Takker for hjelp så langt i hvertfall

Comment

Slik jeg tolker specsene liker ikke denne 2 ohm i brokoblet modus...
                  Har du prøvd å kjøre en spole på hver kanal?

Comment

Mulig jeg har vært litt forhastet med å snakke stygt om dynabel.
                    Fikk en liten aha opplevelse igår når jeg spilte en sang i bilen som jeg akkurat hadde spilt på anlegget inne. Der hørte jeg tydelig at sangen begynte iden ene høytalleren og gikk så over til begge..
                    I bilen var det ikke slik.. der begynte den samtidig i begge høytallere. Så jeg kjører rundt i mono vil jeg tro.

Slik var oppsettet når jeg hadde brokoblet

Så jeg tenkte at jeg får prøve å koble det vanlig på kanal 1 og 2 bare, men da ble jeg enda mindre klok.
                    Da fikk jeg bare lyd i den ene høytaleren, men det som enda snodigere var er at når jeg switcher mellom HPF og FULL på så kommer den andre høytalleren men ikke den første.

Husker ikke helt, men når jeg har på full så har jeg venstre høytaller og på hpf har jeg høyre høytaller.

Mulig jeg har rotet med signalkabler?
                    Sånn som jeg har gjort det nå så har jeg bare en linjeutgang på spilleren mener jeg å huske. Kjører da en signalkabel bakover hvor jeg har forgreininger til de andre phonoinngangene.
                    Det ene signalet har jeg koblet til alle de øvre og den andre til de nedre

Sikkert derfor forsterkeren går så fort varm siden jeg må spille høyere enn normalt for å få noe særlig lyd

Noen ideer?
                    Last edited by comodore; 17-08-2008, 09:29.

Comment

ser ut som du har bytta på signalkabler...
                      (sovetabletten fra i går henger godt igjen enda så mulig jeg blingser litt)
                      men skal det ikke være slik?:

blå signal left - ch1
                      blå signal right - ch2
                      grønn signal left - ch3
                      grønn signal right - ch4
                      Reinhardt

Comment

ikke se deg blind på fargene. er splittet så mange ganger at jeg måtte bruke en kabel på begge oppe. har tegning av åssen det er koblet

Comment

sjekket litt nøyere nå og det viste seg at den ene splitkabelen var ødelagt, så da var stereoproblemet løst..

Comment

Working...
                          X