Hei! Har drevet å snoket litt rundt og fått litt inspirasjon. Virker som mange har god peil her.
Har en Peugeot 406 Coupe jeg vil ha bedre lyd i. Tenker først og fremst på bass. Nå har jeg en 12" nedfelt i reservehjulsbrønnen, og det spiller ganske bra, men sliter med å få lyden inn i bilen. Spiller godt om man stapper hodet ned i bagasjerommet, men...
Så det jeg trenger hjelp til er å skjønne litt mål.
Har to RF 12" som jeg tenkte å bygge kasse til.
Er det vanskelig å bygge noe sånt for en nybegynner:
Er ikke så rå i paint, men regner med at dere skjønner. Tanken var å få porten inn gjennom skiluka.
Klarer ikke helt å skjønne hvor store de forskjellige kamerene må være, og evt lengden på porten.
RF sier:
Rec. Sealed Enclosure 1.02 cu. ft. (28.88 liters)
Range: 0.70 cu. ft. - 1.80 cu. ft.
Range: (19.82 liters - 50.97 liters)
Rec. Vented Enclosure 1.79 cu. ft. (50.69 liters)
Tuning Frequency (vented) 36 Hz
Port: (1) 3" diam. x 6" long
Port: (1) 7.62 cm x 15.24 cm
Trenger altså hjelp til volum på kassa, og de forskjellige kamerene
Har en Peugeot 406 Coupe jeg vil ha bedre lyd i. Tenker først og fremst på bass. Nå har jeg en 12" nedfelt i reservehjulsbrønnen, og det spiller ganske bra, men sliter med å få lyden inn i bilen. Spiller godt om man stapper hodet ned i bagasjerommet, men...
Så det jeg trenger hjelp til er å skjønne litt mål.
Har to RF 12" som jeg tenkte å bygge kasse til.
Er det vanskelig å bygge noe sånt for en nybegynner:
Er ikke så rå i paint, men regner med at dere skjønner. Tanken var å få porten inn gjennom skiluka.
Klarer ikke helt å skjønne hvor store de forskjellige kamerene må være, og evt lengden på porten.
RF sier:
Rec. Sealed Enclosure 1.02 cu. ft. (28.88 liters)
Range: 0.70 cu. ft. - 1.80 cu. ft.
Range: (19.82 liters - 50.97 liters)
Rec. Vented Enclosure 1.79 cu. ft. (50.69 liters)
Tuning Frequency (vented) 36 Hz
Port: (1) 3" diam. x 6" long
Port: (1) 7.62 cm x 15.24 cm
Trenger altså hjelp til volum på kassa, og de forskjellige kamerene
Comment