Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luktet brent (MDF?) og de kom røyk au av kassa, hjelp!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luktet brent (MDF?) og de kom røyk au av kassa, hjelp!!!

Satt på med en kamerat igår kveld, så spile han litt høgt, ikkje så veldig, men litt.
    Han hadde akkurat bytta til 50mm2 kabel.w

Subben: Pioneer TS-W3001D4
    Forsterker: SoundMagus Class D, X-3200

Forsterkerer skal levere 3000w, og subben har peak på 3000w, så skulle jo ikkje tru de hadde noko me saken å gjøre, ferde om eg e litt skeptisk til den forsterkeren, litt ukjent merke for min del.
    Men noen som har en anelse om hva som kan ha skjedd? og hvorfor?
    Må bare tilføye at subben spilte like bra når lukta kom, men skrudde selfølgellig av med en gang da.
    en kjedelig kveld uten musikk igår
    Mvh
    Johnny Myhre

Du brant nok suben mest sansynellig...
    Husk at vis du har en peak på 3000w, så tåler nok suben max 1500rms...

Så vis du har en forsterker på 3000watt/rms så sprenger du denlett vil jeg på stå
    Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

eller så har dere skrudd litt for mye gain siden den ampen aldri klarer å levere 3000w
      www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by Eirik Aspaas View Post
        eller så har dere skrudd litt for mye gain siden den ampen aldri klarer å levere 3000w
        my 2 cent...
        Reinhardt

Comment

Hmm, jo, skrudde litt på gain, men, den vil jo nesten ikkje spille uten da
          Men tror også det er bassen som er ødelagdt, men vil dere anbefale å bytte forstereker, kan de ha vert den som har gjort de?
          Mvh
          Johnny Myhre

Comment

er nok et tett sammarbeid mellom kjip forsterker, mye gain og lite strøm som har gjort det..
            www.eirikaspaas.com

Comment

er nok et tett sammarbeid mellom kjip forsterker, mye gain og lite strøm som har gjort det..
              Ville du gjort da? Bytta forsterker, og bass, eller bare bass?
              Mvh
              Johnny Myhre

Comment

Ny forsterker hadde ikke vært en feil oppdatering
                Reinhardt

Comment

Originally posted by vwboy View Post
                  Ny forsterker hadde ikke vært en feil oppdatering
                  Blir nok bare et nytt element me de første, så får eg be han ikkje ha så mykje gain, så får me sjå åssen det går
                  Mvh
                  Johnny Myhre

Comment

Og hvor mye strøm har dere til denne forsterkeren nå da?

Comment

Originally posted by Techpoint View Post
                      Og hvor mye strøm har dere til denne forsterkeren nå da?
                      Akkurat nå er det bare et vanlig biltema batteri som står i bilen, med 50mm2 kabel, men han ska bestille et Apolle A 1750
                      Mvh
                      Johnny Myhre

Comment

Da er det nok ett resultat av litt for mye gain og litt for lite strøm som er årsaken.
                        Selv om ikke dette er en fantastisk forsterker så krever den likevel strøm, og hvis man kjører forsterkeren i klipp så krever de som regel enda mer.

Comment

Originally posted by Techpoint View Post
                          Da er det nok ett resultat av litt for mye gain og litt for lite strøm som er årsaken.
                          Selv om ikke dette er en fantastisk forsterker så krever den likevel strøm, og hvis man kjører forsterkeren i klipp så krever de som regel enda mer.
                          OK, takk for svar
                          Men her er de sikkert mange som kan dette, så et spørsmål, hvordan ska eg forsterker stilles egentlig? Har forstått de slik at gain og bassbost skal vere minst mulig, men hvordan skal de bli trykk i de?
                          Eg sa de te han her med dette oppsettet, at gain ikkje skulle vere så høg, så me prøvde å stille den ned, men da forsvant jo all bassen jo, hørte ingenting nesten
                          Mvh
                          Johnny Myhre

Comment

Ja. Jeg lurer og på det samme i grund.
                            For meg høres det mer logisk ut og skru opp mer på forsterkeren enn cd spilleren.. ? men dette er vel feil ?
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Originally posted by JVMyhre View Post
                              OK, takk for svar
                              Men her er de sikkert mange som kan dette, så et spørsmål, hvordan ska eg forsterker stilles egentlig? Har forstått de slik at gain og bassbost skal vere minst mulig, men hvordan skal de bli trykk i de?
                              Eg sa de te han her med dette oppsettet, at gain ikkje skulle vere så høg, så me prøvde å stille den ned, men da forsvant jo all bassen jo, hørte ingenting nesten

lurer akk på de samme
                              pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
                              Ford<3

Comment

Working...
                              X