Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luktet brent (MDF?) og de kom røyk au av kassa, hjelp!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by .SPL-Style. View Post
    lurer akk på de samme
    Ingen som kan svare oss på dette?
    Mvh
    Johnny Myhre

    Comment


    • #17
      DET MED GAIN KAN VÆRE VANSKELIG.

      Jeg bruker efektforsterkere både bak og forran og har justert gain slik at når spilleren står på ca 90% av max volum så låter det fortsatt dynamisk og ikke på noen måte klemt eller spisst.
      Dette betinger da at du finner 1 cd med lav innspilling + 1 med normal innspilling og 1 som optaket er litt høyt på.
      Da bør den som opptaket er litt lavt på spille litt høyt men ikke dritt høyt.
      Så bør den med normalt optak spille "tilfredstillende" på max volum .Her kan evt cder med mye bass bli akkurat litt for mye.Vær forsiktig
      Så bør de som har høyt opptak bli for høye når du kommer over 90-95%

      og hvis du er usikker på når elementene begynner å få nokså få en annen til å gjøre det for deg.
      Hører du at du mister dynamikk eller at det spisser seg til så har du nådd max av det anlegget klarer og det bør ikke spilles over dette punktet.

      Kan føye til at når det gjelder enkelte biler så er det vanskelig å få mye bass fram til kupeen.
      Eller at kassa er helt på jordet/for liten til elementet.

      Kan også være en kombinasjon her eller at du er mere kresen

      for eksempel på min Kenwood som bare går til 35 på volumen så er det justert slik at de fleste cder kan spilles til rundt 28-31.
      Spilte for en kammerat her som syntes det låt fint og behagelig,han ble meget overasket når jeg dro fram DB måleren og den viste over 125 DB .Virket lissom ikke så høyt

      Comment


      • #18
        Originally posted by 2fastgt4 View Post
        DET MED GAIN KAN VÆRE VANSKELIG.

        Jeg bruker efektforsterkere både bak og forran og har justert gain slik at når spilleren står på ca 90% av max volum så låter det fortsatt dynamisk og ikke på noen måte klemt eller spisst.
        Dette betinger da at du finner 1 cd med lav innspilling + 1 med normal innspilling og 1 som optaket er litt høyt på.
        Da bør den som opptaket er litt lavt på spille litt høyt men ikke dritt høyt.
        Så bør den med normalt optak spille "tilfredstillende" på max volum .Her kan evt cder med mye bass bli akkurat litt for mye.Vær forsiktig
        Så bør de som har høyt opptak bli for høye når du kommer over 90-95%

        og hvis du er usikker på når elementene begynner å få nokså få en annen til å gjøre det for deg.
        Hører du at du mister dynamikk eller at det spisser seg til så har du nådd max av det anlegget klarer og det bør ikke spilles over dette punktet.

        Kan føye til at når det gjelder enkelte biler så er det vanskelig å få mye bass fram til kupeen.
        Eller at kassa er helt på jordet/for liten til elementet.

        Kan også være en kombinasjon her eller at du er mere kresen

        for eksempel på min Kenwood som bare går til 35 på volumen så er det justert slik at de fleste cder kan spilles til rundt 28-31.
        Spilte for en kammerat her som syntes det låt fint og behagelig,han ble meget overasket når jeg dro fram DB måleren og den viste over 125 DB .Virket lissom ikke så høyt
        Tusen takk for forståelig svar 2fastgt4, men trur nok de ender med at me får nokon som kan det her til å stille tenker eg
        Mvh
        Johnny Myhre

        Comment

        Working...
        X