Announcement

Collapse
No announcement yet.

trekke høyttalerkabel igjennom dør i honda civic 92 hb

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trekke høyttalerkabel igjennom dør i honda civic 92 hb

Jeg har en honda civic 92-modell lsi hatchback 1,5 liters motor..bilen ble kjøpt i sommer...

Jeg har nå installert 4-kanals forsterker, dobbel subkasse og ny spiller...Fra før av var det innstallert bakhøyttalere 6x9 i hattehyllen...

Jeg ønsker nå å få lyden lengre frem i bilen..det er tross alt der jeg sitter...Har åpnet dekselet til høyytalerne i frontdørene.. Høyttalerne er revet vekk og det er bare noen ubrukelige høyttaler ledninger som er igjen på begge sidene...

Det er bare plass til 4" og jeg gidder ikke begynne å lage mer plass til større høyttalere...

Høyttalerne er kjøpt inn, men her kommer problemet...

Jeg må trekke nye høyttaler kabler fra frontdørene og til forsterkeren eller til avspilleren...

Men hvordan skal jeg gjøre dette? Problemet er at jeg må trekke igjennom døren og det har jeg ikke peiling på hvordan skal gjøres...jeg ser det er noe svart gummi og en slags kanal mellom døren og bilen men det ser jo så avansert å trekke kabler igjennom der...

Vennligst hjelp meg...har noen bilder eller gode guider til akkurat dette?

har du elektriske ruter forran? i tilfelle er det kanskje trangt i strømpene, men om ikke bør det ikke gå så mange kabler gjennom. det kan være du kan løsne innerdekselet under dashen og se strømpen derfra

Comment

Du kan også skøyte nye høytaler kabler med de gamle og trekke de gjennom slik at de nye har overtatt plassen
      www.mitsubishi-klubben.no
      Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

Comment

Originally posted by golfnos View Post
        har du elektriske ruter forran? i tilfelle er det kanskje trangt i strømpene, men om ikke bør det ikke gå så mange kabler gjennom. det kan være du kan løsne innerdekselet under dashen og se strømpen derfra
        ja, har elektriske ruter..

får se hva jeg klarer å gjøre...takk for hjelpe uansett...

Comment

Som Thomas S sier over her..
          Fest de nye kablene i de gamle du finner i døra også får du tak i de gamle kablene som ligger inne i dashbordet, trekk så disse kablene videre inn i bilen, og dermed vil jo de nye følge med.. Enkel operasjon - hadde jo vært hakke værre om det ikke lå noen kabler der fra før
          Men du må inn under dashbordet, ellers kommer du ikke så langt..
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

I den bilen er det plugg og ikke bare en pølse med kabler i. og om du har elektriske vinduer så tror jeg ikke det er plass til å borre hull i pluggen og legge kabelen der.
            Enten må du bruke de tynne høyttalerkablene som ligger lagt opp eller så må du borres nye hull og bruke gummi gjennomføringer for kabel.

Du får glatt plass til 6.5" med normal dybde om du lager en ny ring av tre

Comment

Joda det er plass til ekstra kabel gjennom pluggen selv om du har elektriske vinduer. Du må bare borre opp ett par hull i pluggen så kan du dra gjennom ny høyttalerkabel uten store problemer.

Og som Lars sier er det plass til 6,5" elementer i disse dørene med overgangsring i tre.
              Håvard S
              Daglig Leder
              PlanetHifi
              Trondheim

www.planetHIFI.no

Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
              Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa

BMW 750 Prosjekt tråd

Comment

Working...
              X