Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signal og høyttalerkabler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Signal og høyttalerkabler

    Driver og bygger nytt sub oppsett i bilen min og vil bytte ut en del komponenter.
    Og da lurer jeg på hvilke signal og høyttalerkabler er det dere anbefaler??
    Har sett litt på disse signalkablene: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 er det noen som har erfaring med de?
    Noen som har noen andre og anbefale?
    07 VW Touran 2.0TDI DSG Highline
    97 VW Polo 1.4

  • #2
    Signalkablene fra Rockford som de også har på BRS er å anbefale
    www.mitsubishi-klubben.no
    Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

    Comment


    • #3
      Jeg hadde brukt litt mindre på den kabelen og heller lagt de pengene i demping eller bedre komponenter :-)

      F.eks denne til 299,-
      http://www.engenaudio.com/Produkter/.../BT2_small.jpg
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #4
        Har dette i min
        http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
        God pris for noen veldig gode kabler
        www.mitsubishi-klubben.no
        Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

        Comment


        • #5
          Har desse i min, http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 litt dyre, men eg syns dei var verdt det
          Mvh
          Johnny Myhre

          Comment


          • #6
            300 kr for 5 meter kabel erBILLIG hvis det er en god kabel

            regne biltema prisen det.OG er den ikke verdt det er det like greit å handle nettop der

            Comment


            • #7
              RF kablene er no skikkelig kvalitet og mye billigere en 300kr :P
              www.mitsubishi-klubben.no
              Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

              Comment


              • #8
                Takker for svar. Jeg for se ann økonomien litt før jeg handler, men jeg tror jeg kommer til og kjøpe noe som jeg kan ha en stund uten at jeg vil bytte til noen bedre.

                Men hva med høyttalerkabler? noe og anbefale?
                07 VW Touran 2.0TDI DSG Highline
                97 VW Polo 1.4

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Thomas S View Post
                  RF kablene er no skikkelig kvalitet og mye billigere en 300kr :P
                  BEGGE LINKENE ER RF KABLER OG DE TIL 300 ER NOK BEST

                  Comment


                  • #10
                    Er det de eg har kansje? Betalte ikke 100 for mine ihvertfall. hehe
                    www.mitsubishi-klubben.no
                    Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

                    Comment


                    • #11
                      Er nok mange gode singnalkbabler å velge i.Vil nok tro at det kommer ann på hva slags komponenter du skal ha,som avgjør hvor gode singnalkabler du trenger.Om du har godt stereoanlegg for f.eks 50.000,- så vil jeg nok tro at det blir en svakhet med biltemas singnalkabler

                      Comment


                      • #12
                        hadde komponentene i min bil kosta 50.000kr så ville jeg prøvd å finne kabler som koster 1000kr eller mere
                        har fortsatt en av de gode kablene til det gamle hiend hjemme anlegget jeg hadde før.
                        PRIS:3.500kr pr meter.høytaler kabla kosta 27.000 for 2x2meter hadde egentelig tenkt den gangen å bytte de ut med PURIST AUDIO DESIGN TIL 85.000kroner men de var en dårlig kombinasjon på det anleget.

                        så ja jeg er enig i at biltema ikke er best beklager ot

                        Comment


                        • #13
                          Hmmm hva tilsier at prisen er en god indikator på hvor bra en kabel låter? Ikke at det ikke kan være forskjeller i "klangen" e.l. i en kabel, men jeg ser liksom ikke helt dette at en høyere pris er universalt likt med rett og slett bedre lyd.

                          Hvis en signalkabel som ser bra ut og har skikkelig gode plugger, dobbel/trippel skjerming, tilnærmet flat frekvensrespons, ubetydelig impedanse fra en ende til den andre og isolasjon som tåler litt juling og koster 250-500 kroner for fem meter, mener dere da at de aller fleste kabler til 1500 kroner/5m med de samme egenskapene vil låte bedre enn denne rimelige kvalitetskabelen? Hva med kabler til 10 000 kroner, hva er det som gjør disse så spesielle at de forsvarer prisforskjellen, og som gjør at disse er verdt å velge?

                          Hvis ikke man blir lurt når man jo fort et tak på hvor bra kvaliteten kan bli på en kabel.

                          Comment


                          • #14
                            Støttes helhjertet. Jeg påstår i likhet med pappa (du må bytte nick snart ) ikke at det ikke er forskjell på kabler. Jeg ser bare ingen grunn til at pris skal være noen målestokk for lydkvaliteten. Dersom det hadde vært en viss konsensus på hva som gjorde en kabel god, og at dette noe kostet masse penger kunne jeg vært tilbøyelig til å tro på det. Men teoriene spriker mildt sagt, og man veiver rundt seg med påståtte teknologier, kvasifysikk, patenter og trebokstaversforkortelser så det kviner....

                            Kabler er for menn hva kosmetikk er for kvinner.

                            Comment


                            • #15
                              hvis du bare skal ha strøm fra a til b så er det stort sett bare tykkelse og evt skjerming og hvordan kabelen er vikklet og om kordelene er tynne tykke som har noe å si.

                              Signalet derimot er mere følsomt for alt.

                              Har selv sittet forran milion(kr) anlegg og testet strømkabler av div typer og funnet noen bedre enn andre.

                              Med signal kabler har jeg opplevd større forkjeller.

                              Så er det da opp til enhver bruker å definere hva som er best eller bare annerledes og hvor mye dette er verdt.

                              Det skal sies at jeg kun har prøvd dette på hjemme anlegg og ikke i bil da det er for mye jobb å flere kriterier å ta hensyn til der.

                              OG JEG SIER IKKE NØDVENDIGVIS AT EN DYRERE KABEL ER BEDRE.se tidligere post

                              Men skjøper du en kabel på 5 meter til 100kr full pris så er mulighetene store for at den kabelen kostet butikken 50kr FØR moms.
                              Går du til en butikk og kjøper løse phono plugger så koster dette mere enn 50 kr dermed så kan jeg med stor SIKKERHET si at den kabelen er billig.
                              Den kan godt være grei men ikke best.

                              en annen faktor er produksjon og tilgjengelighet.

                              EN kabel til 100-300kr selges og lages det feks 500.000 av i året på samme fabrikk mens den kabelen som koster 1000kr produseres det 15.000 av i året
                              og da kan dere tenke dere produksjonskostnadene spiller inn her.Spesielt hvis dem er laga på to forkjelige steder

                              Dette er ofte en faktor til at en mye dyrere kabel ikke låter MYE bedre,men annerledes.
                              Så spørs det om anlegget er bra nok til å få fram dette og om DU er i stand til å høre det.
                              Og selv om Du hører det behøver det ikke å være verdt noe for deg.

                              Comment

                              Working...
                              X