Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har prøvd Hushmat dempematter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som har prøvd Hushmat dempematter?

Kom over disse på www.morel.no! Virker som et veldig bra produkt.Hvordan er disse i forhold til andre merker? Noen som har noen erfaringer?

Noen fordelere:

* ingen rengjøring av overflaten
    * ingen vask med aceton eller sprit
    * ingen bruk av varmepistol
    * former seg lett etter konturene i karosseriet
    * reduserer arbeidstiden med over 30 min. sammenliknet med andre merker

ikke så værst pris heller på en slik pakkke med demping..

Har ikke prøvd de, men er noe usikker på hvordan de mattene kan spare meg for så mye tid kontra f.eks Vibroplast M1....
    Mvh
    Lars Engen

Comment

Så spørs det om det lønner seg å IKKE fjerne dritt og smuss før du legger på dempemattene da?
      Jo bedre kontakt og heft det har til det du skal dempe, jo bedre demper det.

Du vil nok ikke spare noe tid i forhold til andre dempematter av god kvalitet (STP, Dynamat etc)

Comment

hva er det å spare 30 min i et bilstereoprosjekt?
        syns ikke slike snarveier virker så lurt jeg
        mvh Sindre Carlsen

Comment

Originally posted by sicarlse View Post
          hva er det å spare 30 min i et bilstereoprosjekt?
          syns ikke slike snarveier virker så lurt jeg

Hehe, du har et godt poeng der.. 30min er ikke akkurat all verden når man skal gjøre en jobb.. =)

Men jeg syntes det virker som et godt produkt, om alt det som står på morel sine sider stemmer=) Er helt sikkert verdt å prøve!
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

Comment

HushMat er ikke den eneste som er godkjent til OEM produksjon. StP er godkjent av en rekke bilprodusenter i Europa og ble i sin tid utviklet av det Russiske forsvaret for bruk i deres ubåter. En utvikling som tok flere år og kostet 10-talls millioner. Så det er liten tvil om Stp's kvalitet kontra endel andre merker.

Ved kjøp av bulkpakke koseter HushMat 454 kr pr. kvm og StP koster 407 kr pr. kvm

Når det gjelder vask før legging av matter så vil jeg si det er helt omvendt. Du sparer tid på å vaske først.

Er døra full av tynnstoff eller annen ikke herdende rustbeskyttelse så dørene vaskes. Er dørene kun støvete inni så må man ikke vaske, men det krever mye mer jobb å legge på mattene uten vask først. Fordi da må mattene strykes ennå hardere fast i underlager for å transportere støvet fra døra og inn i butylmaterialet. Gidder man å bruke 2 minutter med ei rødspritfille el.l i hver dør så sparer man seg for mye ekstra arbeid. Jo bedre mattene sitter i underlaget, jo bedre demper det.

Og skal man ha en optima demping uten å ta hensyn til kostnaden så skal man lage en sandwish av butyldempematter og celleplast. Som f.eks ett lag Bimast Bomb mot stålet i døra, så ett lag Splen 3008 utenpå denne og til slutt ett lag Vibroplast utenpå Splen. Da får man en helt rå demping som demper godt i et stort frekvensområde.

Just my 2c
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
            X