Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med at sikring til forsterker ryker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med at sikring til forsterker ryker

Hei, jeg har problemer med at sikringen mellom forsterkeren og batteriet ryker når jeg kjører vindusviskerne(ja, faktisk). Alt fungerer helt fint hver for seg, men såsnart jeg kjører begge delene sammtidig, så dør sikringen til forsterkeren, som forresten er på 80a, som skulle være mer enn nokk til min alpine pdx 5.

Hva kan problemet være her? Setter pris på kjapp hjelp, da sikringer ikke er vokser på trær

Hm,merkelig.. Her er det vel noe feil ja.Noe som tyder på det blir dratt mer en 80 A igjennom kabeln i det du bruker viskere og stereo samtidig.skjer dette uansett hvor mye lyd du har på,eller bare når det spilles høyt?

Comment

Det skjer uansett hvor mye lyd som er på. Skjønner ingenting jeg

Comment

Jeg fant ut hva det var.
        Når jeg la strømledningen så la jeg den for tett innpå vindusviskermotoren. Under vindusviskermotoren, så er det en "pinne" som går rundt og rundt, den hadde gått rundt og rundt med kabeln inntil, så den hadde spist seg gjennom isolasjonen i kabelen og dermed ble det kortsluttet.
        Men nå er det fikset

Comment

Originally posted by stiffmast View Post
          Jeg fant ut hva det var.
          Når jeg la strømledningen så la jeg den for tett innpå vindusviskermotoren. Under vindusviskermotoren, så er det en "pinne" som går rundt og rundt, den hadde gått rundt og rundt med kabeln inntil, så den hadde spist seg gjennom isolasjonen i kabelen og dermed ble det kortsluttet.
          Men nå er det fikset
          kunne blitt skummelt det der, takk gud for sikringer
          Mvh
          Johnny Myhre

Comment

Ja, det kunne blitt det, men det er jo derfor vi har sikringer:P

Comment

Der ser man viktigheten av å legge eksponert kabel i strømpe. Vi anbefaler alltid å legge kabler som trekkes i motorrommet i strømpe. Da er man litt bedre sikret mot slitasje på kabelen.

Bra du hadde gjort jobben riktig og sikret kabelen. Dessverre mange som slurver med dette
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Sikring må man ha, ellers er det ikke trygt mye blir frakten på 1.5M kabelstrømpe og en gjennomføring til kabelen? Tipper 9mm blir bra. har 21kvadrats strømkabel.
                Last edited by stiffmast; 27-08-2008, 21:35.

Comment

Betaler du med kort på siden vår så er frakten kr 50, uansett hvor mye og tungt det er.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Kabelstrømpe og gjennomføring kan jeg putte i en konvolutt :-)
                    Mvh
                    Lars Engen

Comment

KJekkt, sender deg en pm jeg.

Comment

Working...
                      X