Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til å få godlyd i Yarisen min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis du skal beholde spilleren du har så må du ha en forsterker som takler high-level inn og ikke bare RCA. Både Hertz EP og Audison SRx serien har denne funksjonen. Hvis forsterkeren ikke har denne funksjonen så må du bruke en converter.

    Dette var sikkert gresk for deg. Men kort forklart; spilleren din har ikke linjeutgang til forsterker. Derfor må du bruke high-level.

    Et hot tips til bra forsterker som dekker ditt behov er Audison SRx3. Da har du godt med effekt til frontsett og riklig med effekt til en basskasse.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #17
      Ja, det meste som sies angående bilstereo er nok dessverre "gresk" for meg. Litt irriterende å være så hjelpeløs, men takker så mye for all hjelp jeg får av dere

      Du jobber i Installbay, stemmer det? Kanskje du kan sette sammen en pakke som vil funke bra i min lille Yaris? Du nevner Audison forsterker. Kunne vært kjekt med Hertz komp.sett og sub til kanskje? Har du et godt tilbud til en sliten og forvirret sjel?

      Comment


      • #18
        Originally posted by Elisabeth77 View Post
        Ja, det meste som sies angående bilstereo er nok dessverre "gresk" for meg. Litt irriterende å være så hjelpeløs, men takker så mye for all hjelp jeg får av dere

        Du jobber i Installbay, stemmer det? Kanskje du kan sette sammen en pakke som vil funke bra i min lille Yaris? Du nevner Audison forsterker. Kunne vært kjekt med Hertz komp.sett og sub til kanskje? Har du et godt tilbud til en sliten og forvirret sjel?
        Send meg en mail på mandag, så skal du få tilbud. post@installbay.no

        Hva med monteringen?
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #19
          Monteringen får jeg ta hos Bilradiospesialisten tenker jeg, så derfor må du smelle til med et knalltilbud slik at det blir futt i kjerra mi

          Comment


          • #20
            nå har installbay egen avdeling på evje å tror jeg. det er jo ikke så riv ruskende langt det heller. Der monterer de å visst jeg har skjønt det rett. samtidig som du kan evnt.høre på forskjellige alternativ før du kjøper bare ett tips...
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #21
              Nå har jeg surra litt rundt for meg selv og funnet dette:

              FRONT: Infinity Kappa 65.7CS Komp.sett, kr.2495.

              FORSTERKER: JBL GTO 1004, kr.2995, eller Infinity Reference 475A, kr.2495.

              SUB: Infinity Reference 1220DE, kr.2990. Tilbud hos Bilradiospesialisten. Førpris: kr.4795


              Vet ikke om forsterkerne har High level in, som jeg forstår jeg må ha siden jeg skal beholde originalspiller?

              Er forslaget mitt helt på bærtur, noe som er godt mulig, så er jo det greit

              Comment


              • #22
                Jeg vil jo ikke si det er på bærtur, men prisen er vel høyere enn du selv antydet i utgangspunktet. Dessuten synes jeg kanskje bassen var litt i dyreste laget. Den er sikkert god, men man får f.eks. Seas Lotus 12", som er et svært bra element, til 1895,-. Sånn sett er det litt "kjipt" at du er låst til Bilradiospesialisten, de pusher stort sett ting som selger bra fremfor ting som låter bra. Om du ville vært villig til å kjøpe brukt eller via nett kunne du fått langt mer valuta for pengene, selv om du kanskje ville fått mindre rabatter.. Og det er jo hva du får for pengene som betyr noe mener nå jeg, ikke hvor mye rabatt du får.

                Comment


                • #23
                  Er enig med det. Det går jo for all del an å kjøpe det jeg skal ha et annet sted, og få dem til å montere. Jeg snakket med dem om det. Eneste som er litt kjipt er at de skal ha enda litt mer for montering pga av at det ikke er kjøpt hos dem.

                  Du nevnte tidligere dette oppsettet:

                  Hertz DSK 165 6.5" frontsett, kr.999
                  Hertz EP4 firekanals forsterker, kr.1999
                  Hertz DBX 250 10" basskasse, kr.1990

                  Jeg kunne tenkt meg og byttet ut frontsettet med et bedre. Har du et godt forslag? Jeg skal sende en mail på mandag til han i Installbay, så hvis det kommer et godt tilbud ut av det så er det bra mulig at jeg går for Hertz

                  Comment


                  • #24
                    ESK 165 koster ikke så veldig mye mer (neste trinn på stigen er HSK 165 til 2 399,-), og vil nok passe greit i og med at du skal ha basskasse i tillegg. ESK 165L er nok mer beregnet på de som kun skal ha frontsett.

                    Personlig ville jeg nok heller gått for Hertz-oppsettet og betalt litt mer for monteringen.

                    EDIT: så vidt jeg kan se står Bilradiospesialisten i Sandes på forhandlerlista til Installbay, så strengt tatt kan du kjøpe Hertz-oppsettet fra dem. Da må du jo kunne få samme dealen på monteringen...?

                    Comment


                    • #25
                      Supert, takk skal du ha. Da løser det seg for "snille" piker allikevel tror jeg. Får kanskje en god deal på alt sammen hos dem da

                      Så med å bytte frontsett til HSK 165 og sammen med det andre som er nevnt mener du at det blir bra lyd i bilen min? Kanskje veldig god lyd også?

                      Når det gjelder isolering av dører og slikt. Blir det nødvendig tror du?

                      Comment


                      • #26
                        Det har i hvert fall mye potensiale, og om montering og justering er gjort riktig bør det spille bra ja. Veldig bra er selvsagt avhengig av hva man forventer og hva man er vant med fra før, så jeg føler ikke for å være bastant. Men jeg vil absolutt karakterisere det som et godt kjøp.

                        Ang. demping: jeg er ikke kjent med Yarisene, så jeg vet ikke hvor bra eller dårlig støydempingen er fra fabrikk, men det vil nok fort lønne seg med litt demping. En pakke Vibroplast-M1 til fordørene kan være en grei investering.

                        Comment


                        • #27
                          Er dette noe Bilradiospesialisten kan gjøre? Er det omfattende, mye arbeid? Jeg kan jo eventuelt kjøpe den pakken med Vibroplast og be dem sette på det også i samme slengen?

                          Comment


                          • #28
                            De må sannsynligvis ta av dørtrekkene uansett, så det bør ikke være spesielt mye ekstraarbeid nei. Underlaget må vaskes godt for å sikre godt feste, og så må man fikle litt "inni" døra for å sette dem på plass. Ikke verre enn at du muligens kunne sjarmert enn bekjent e.l. til å gjøre det, men jeg vil ikke tro Bilradioen skal ha mer enn 2-300,- ekstra for å gjøre det. Om du føler du kan inkludere det i budsjettet ville jeg likegodt tatt det med i samme slengen.
                            Last edited by epifant; 31-08-2008, 00:29.

                            Comment


                            • #29
                              Enig, dumt med skranglelyder i døra. Ødelegger masse!

                              Takk så mye for kjempegod hjelp. Nå har jeg en plan. Stikker innom Bilradioen på mandag tenker jeg med handlelista mi. Så håper jeg at de er greie og gir meg en god pris.

                              Ser virkelig frem til å kunne nyte god musikk i bilen


                              Takk så mye

                              Comment


                              • #30
                                Gjør en skikkelig jobb først som sist og få de til å dempe litt bak høyttalerne.

                                BRS kan bestille det du måtte ønske deg fra oss, inkludert dempemateriale
                                Mvh
                                Pål Andréas Bryng
                                Bilstereosenteret.no
                                Vi forhandler bl.a.:
                                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                                Følg oss på Facebook
                                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                                Comment

                                Working...
                                X