dette ble da gresk for meg som den pølsemakeren jeg er
Dvs. du gir må kutte bort de nederste frekvensene. Frekvenser ned mot 20Hz fungerer relativt dårlig på midbasser når du skal guffe på litt..
Hva slags spiller har du?
Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
har en svada spiller fra sony. cdx550 mener jeg den heter. men skjønner hva du mener.... må bli justering på forsterkeren. er bare 2 linjeutganger på spilleren å stiller jeg på eq der justerer jeg for begge utgangene...
Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840
har en svada spiller fra sony. cdx550 mener jeg den heter. men skjønner hva du mener.... må bli justering på forsterkeren. er bare 2 linjeutganger på spilleren å stiller jeg på eq der justerer jeg for begge utgangene...
Riktig.
Se på forsterkeren om der er en subsonic filter, eller HPF filter du kan justere til rundt 50Hz eller deromkring.
Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Det finnes ingen fasit for justering av nedre frekvens på frontsett, så her er det gefühlen som teller i alle tilfeller. Prøv deg fram og finn ut hvor dypt du kan la frontsettet spiller før du syns det begynner å vrenge for mye. Alternativt kan du jo la subben spiller bittelitt mer oppover i frekvens for å kompansere for det du måtte miste i bånn på frontsettet. Prøv deg fram du, ikkeno som er rapende galt med det
Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Comment