Announcement

Collapse
No announcement yet.

midbass vrenger tidlig:(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by biffen071278 View Post
    dette ble da gresk for meg som den pølsemakeren jeg er
    Dvs. du gir må kutte bort de nederste frekvensene. Frekvenser ned mot 20Hz fungerer relativt dårlig på midbasser når du skal guffe på litt..
    Hva slags spiller har du?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

har en svada spiller fra sony. cdx550 mener jeg den heter. men skjønner hva du mener.... må bli justering på forsterkeren. er bare 2 linjeutganger på spilleren å stiller jeg på eq der justerer jeg for begge utgangene...
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
        har en svada spiller fra sony. cdx550 mener jeg den heter. men skjønner hva du mener.... må bli justering på forsterkeren. er bare 2 linjeutganger på spilleren å stiller jeg på eq der justerer jeg for begge utgangene...
        Riktig.
        Se på forsterkeren om der er en subsonic filter, eller HPF filter du kan justere til rundt 50Hz eller deromkring.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

var HPF filter ja. fikk justert det litt men ble på geyfylen men kan i alle fall spille høyt
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Det finnes ingen fasit for justering av nedre frekvens på frontsett, så her er det gefühlen som teller i alle tilfeller. Prøv deg fram og finn ut hvor dypt du kan la frontsettet spiller før du syns det begynner å vrenge for mye. Alternativt kan du jo la subben spiller bittelitt mer oppover i frekvens for å kompansere for det du måtte miste i bånn på frontsettet. Prøv deg fram du, ikkeno som er rapende galt med det
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Working...
            X