Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt anlegg i bilen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt anlegg i bilen

Er det meningen at enn nytt anlegg i bilen,som ikke er justert overhodet spiller utrolig mye dårligere enn hva det vil gjøre?Har en som har bygd ett anlegg for meg og han skulle bort i helga og da ville jeg ha bilen.Han er ikke ferdig med bygget,men smalt sammen anlegget for meg fredag ettermiddag bare for at jeg skulle kunne høre på musikk i bilen.Han har ikke justert noen ting,bare satt det sammen.

Jeg nevnte dette for han og han sa dette er helt normalt og at han hadde justert det på det laveste(basserne) for at jeg ikke skulle kunne ødelegge noe over helga..Er dette tilfelle?
    Og hvor lenge bør ett anlegg få spille seg inn føre det er ferdig innspilt?

innspilling innebærer vel helst at man ikke skal bånne elementene med en gang,men la dem "myke" seg opp litt.. Skru opp du

hva av komponenter hadde du igrunn??

Comment

Om frontsettet drives aktivt og det ikke er justert noe på delefrekvenser, bratthet osv så vil de låte dritt ja. Men om høyttalerne drives passivt og kun basse drives aktivt så vil det normalt ikke låte ille, da det ikke er så mye å justere på ved passiv drift.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Eneste jeg vet er at bassene er på det laveste nivået og om frontsettet er justert på delefrekvenser og bratthet vet jeg ikke.skal høre med han

Comment

Aktivt

Originally posted by InstallBay View Post
          Om frontsettet drives aktivt og det ikke er justert noe på delefrekvenser, bratthet osv så vil de låte dritt ja. Men om høyttalerne drives passivt og kun basse drives aktivt så vil det normalt ikke låte ille, da det ikke er så mye å justere på ved passiv drift.
          Både høytalerne og basserne spilles aktiv nå ja hvis det er med forsterker du mener?
          2stk Rockford Power T112D4 drives av en T10001 BD monoblokk.Regner med de skal holde?
          Ellers så er anlegget ikke stilt på i det hele tatt og siden han ikke var ferdig med å justere,tune kassa osv som han sa,så står basserne på det laveste på forsterkerne...

Jeg får bare håpe det blir bedre

PS
          Jeg hører motorlyden fra bilen på høytalerne når volumet er av..Hvorfor??

Comment

passivt = delefilter (kort forklart)

og dine deles nok passivt.. så da skal det i grunn ikke låte så langt fra sån det vil bli..
            www.eirikaspaas.com

Comment

Alt var tilkoblet men basserne låt ræva...men ingenting er justert...ikke engang på delefilter

Comment

Det at du hører motorlyd på anlegget når lyden er skrudd ned, kalles så fint for dynamostøy. Dette er en veldig vanlig feil. Dette bør du be han om å fikse, han som har bygget anlegget for deg. Det er som oftest litt vanskelig å finne feilkilden, da den kan være litt over alt, men be han om å sjekke opp hvorfor.

Utover det, så tror jeg nok at det vil bli bedre når du får spilt inn elementene litt, slik at han får justert på det. Mine låt elendig før jeg justerte både på delefilter og på spilleren. Nå er det mye bedre. Så bare ha litt tålmodighet, så skal du se du får betalt for det..
                Sture Vedal

Comment

Jeg håper du har rett Chin...Han er jo ikke ferdig med bygget heller.Fikk bilen igjen av meg igår..Jeg skulle bare ha bilen i helga mens han var bortreist..Vi satser på at det blir bra vi

Comment

Fikset dynostøy på en Mazda engang. Skrudde av kablene på dynamoen og renset kontakten og satt de på igjen...
                    MSN: smack_me@hotmail.com
                    IRC: #bimmers.no @ quakenet

Comment

Skal nevne det for han...Han er nok såpass inn i det her så er vel klar over det fra før men takk for forslaget..Skal sende det videre

Comment

Working...
                      X