Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel med Hertz HSK163 [Løst]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trøbbel med Hertz HSK163 [Løst]

Kjøpte nettopp ett HSK163 sett og satte dette i bilen i dag. Måtte drive det på cd spilleren (Pioneer P88RS) da jeg ikke har noen forsterker akkurat nå. Problemet er at bare ene delen av settet spiller, det som står i høyre side spiller, det i venstre spiller ikke. I tillegg spiller ingen av delene så lenge høyre "del" er koblet til også, tar jeg den vekk spiller høyre side... Skjønner lite og har ikke tid til å feilsøke da jeg skal opp og på biltreff om noen få timer men tar gjerne imot innspill på hva jeg bør sjekke i kveld igjen.. Veldig rotete skrevet men håper noen forstår og har noen ideer, skal skrive litt bedre når jeg kommer hjem i morgen kveld Frustrerende å drive på til halv 4 om natta og ting ike funker.

BTW: den siden som faktisk spiller imponerer stort, iallefall bare med de få "spillerwattene" settet får
    Last edited by vwboy; 01-09-2008, 17:23.

det høres ut som om du har koblet med fase feil.... høyre siden (den som ikke høres og får venstre kanal til å forsvinne) kan ha blitt koblett med begge + eller minus fra tilsvarende front eller rear utgangen og høyre/venstre . Ellers er jo slik at nyere pioneer spillere har en egen meny for å velge hva slags filter skal være tilkoblet til de forkjellige kanalenen i den innebygde forsterkeren. Den aller siste mulighet er at du har en kortslutning i en av kablene til høyre kanal, men jeg regner med dette er noe av det første du ville ha prøvd... bytt om venstre mot høyre høytaleren ved å koble til omvendt utgang på spilleren -altså ved å bytte om kablenene bak spilleren.... -det var det jeg mente... -ikke bare deg som er litt omtåket så tidlig på en søndag...

lykke til!
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Var faktisk ledningen inn i døra til 6.5"eren som ikke var noe tess i lenger så den spilte ikke.. Men lå en ultratynn kabel til diskanten som sto i før jeg kan bruke til jeg får skikkelig kabel igjen

Comment

Working...
      X