Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om støpeplast/Greit å kun bruke det?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spørsmål om støpeplast/Greit å kun bruke det?

Hei.

Har godt til det store steget å dratt ut dashbordet for å bygge om og få plass til 4" mellomtoner i dashen på BMW 5-serie E-34. Tenkte å lage en lite prosjekttråd om det også, blir litt langsiktig men...

Men har et spørsmål om støpeplasten som selges på Installbay. Kan jeg bruke kun denne for å fylle igjen hull og bygge opp/rundt høytalerne jeg skal ha inn? Eller må jeg forsterke med glasfibersparkel også?
    Planen er å bruke deler av de originale hullene og få dekket til meste av det som blir igjen med MDF (el. lignende) som høytaleren også skal festes i. Senkes ned som en del av dashen håper jeg å få til.
    Vil helst ikke at deler av dashen skal bli steinhard når resten har en herlig myk "grunn" ellers. Hater "hardplast kvaliteten".. hehe..

Du lager MDF ringer som passer til elementene, med nedsenk for elementene. Bare husk å legge på en runde med profilteip når du freser ut til nedsenkingen. Hvis ikke får du ikke plass til vinylen rundt elementene.

Du trenger ikke forsterke støpeplasten. Men vi bruker ofte glassfiber armert sparkel utenpå for å få formen nærmere slik du vil ha den. Da støpeplasten ikke er så lett å få fint sluttresultat med. Så finsparkler du utenpå glassfibersparkelen før du trekker dashbordet. Så bare legg MDF ringene slik du vil ha de og fest de med speltelim el.l. Så baker du på med støpeplast rundt.

Å få til den mye feelingen som resten av dashbordet har er vanskelig. Og uansett vil det bare blir akkurat rundt selve høyttalerne som det blir hardt og ingen skal vel drive å klasse rundt der med kleptopølsene sine

Håper dette hjalp litt, så er det bare å si ifra om du lurer på noe mer. Eller ta turen til en av våre butikker for en demo av produktene
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Høres veldig bra ut. Er jo som du sier at det kun er deler av dashen som vil bli litt hard.
      Da blir det vel bestilling av støpeplast etterhvert her tenker jeg. Får heller legge på et lite lag med finsparkel.

Hvor slett må underlaget være for at det ikke skal synes gjennom når det trekkes? Helt slett eller kan det være en litt røff overflate?

Comment

Du bør bruke finsparkel og ikke noe særlig grovere papir enn 120 når du sliper for trekking.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
        X