Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rainbow IQ serie eller lignende?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har nok ikke skjerpet meg på noen måte den siste tiden, da jeg egentlig ikke anser å ha noe problem på dette med seriøsitet... hva er det egentlig som får deg til å tro du har den fulle oversikt over hva som skjer innen bilstereo i Norge?
    Aldri sagt at jeg har full oversikt, bare vet hva jeg har av både rykter og faktiske forhold av bekjente.
    Det er er mer enn nok for meg til å ikke kunne anbefale deg.

Og vennligst merk deg at det ikke er deg jeg angriper her, men jobben du gjør som Admin. Håper du greier å se forskjellen. Noe jeg egentlig betviler, med åpningsreplikken din; "Du begynner her som på bilforumet ja.". Hva er det du sikter til her?
    "jobben" / meg, det er det samme.
    Og jeg sikter til de evige krangletrådene du har vært i på bilforumet.

Og som i tillegg innrømmer at dette ikke er på basis av personlige erfaringer, men hva han har "hørt av andre". Altså helt umulig for meg å imøtegå.
    Hallo, gjør du aldri deg noen meninger om noe som helst uten å ha testet selv? Isåfall vil jeg kalle deg dum.
    Jeg gjør meg selvfølgelig opp en mening når det en drøss av negative omtale, samt at bekjente har dårlig erfaring!
    Og hvorfor skulle jeg la vær å dele min oppfatning, om jeg kan redde en stakkar fra å gå i en mulig felle?

Her har du altså misforstått meg... det er nettopp som Admin du IKKE bør ytre personlige meninger, især i slik omtale av konkurrende firmaer av forumets eier...
    Hvorfor, fordi det ikke passer deg?
    Om folk skal ta alt det Admin sier som god fisk, ja da syns jeg synd på dem.

Din jobb som Admin er bla. å være ansvarlig for hva som blir stående å lese på dette åpne, offentlige forumet. Fullstendig ubegrunnet ryktespredning om enkeltpersoner og/eller firmaer er noe av det en moderator skal slå ned på og fjerne, men hva skal en stakkars moderator gjøre når det er Admin selv som starter og legger ut rykter?
    Så du mener at vi skal ta vekk alle negative omtaler om folk og bedrifter?
    Det skjer jo bare ikke, det er ett fritt forum folk sier hva dem vil uten om hva dem vil, så lenge det ikke er personangrep, så må dem få lov til å mene det!
    Og nei, det er ikke min jobb å redigere vekk slik at alt ser ut som gull og grønne skoger.
    Min oppgave er å rydde opp i tullete tråder, stoppe drittkasting i stor skala, og generelt rydde opp og hjelpe folk.
    Jeg er IKKE noe sensurorgan.

Dessuten er ikke undertegnede kontaktet av Admin eller Forumets eiere på noen måte for å kunne komme med et tilsvar på karakteristikken TransMedia blir gitt av Admin i denne tråden.
    Håper du tuller her, om jeg omtaler ett firma, så skal ikke jeg løpe rundt å finne deg så du kan registere deg og kunne argumetere imot?!
    Åpent forum, åpent for alle meninger, så lenge det ikke går over streken med personangrep.

Er det ditt ansvar å felle en dom over hvilke forhandlere som er seriøse eller ikke? Hva legger du egentlig i ordet seriøs? Har noen bedt deg komme med personlige betraktninger i det hele tatt rundt dette? Hvilken felle er det folk går i om de trosser din karakteristikk av TransMedia og allikavel handler her? Taper de penger eller hva er det som gjør at du må fortelle at vi er useriøse her?
    Det er helt opp til meg å felle min personlige dom, og den står jeg inne for.
    Og nei, ingen har bedt meg, men når jeg ikke ville handla der selv, så kan jeg vitterlig si ifra om hva jeg mener.

Som privatperson kan du jo gjerne starte en tråd med "For oss som synes RF bare burde legge ned", så er det sikkert noen som synes slikt er artig og er enig, men som Admin i et såkalt uavhengig bilstereoforum er det jo bare helt håpløst!
    Jeg har ytra min mening om RF mange ganger, og jeg står for den!
    Og hvorfor skal det være så håpløst som Admin, jeg har da ingenting med hva folk velger av merker, hvilken profil vi har utad eller noe som helst på den måten.
    Vi er ikke ett betalingsforum, vi er ett entusiast, amatør og hobbyforum der folk kommer med sine meninger og erfaringer, om det står Administrator under mitt brukernavn er det ravende likegyldig!

Og hvorfor skal Installbay vurdere om han har funnet rette mannen?
    Han har jo samme tittelen under nicket sitt selv, og promoterer produkter og produktene sine, samt kommer med erfaringer han har osv.

Jeg tror du har misforstått hele oppbygningen av forumet, og i tillegg er småsur fordi jeg kalte deg useriøs.
    Om du ikke liker hvordan ting fungerer her, så er det bare å la vær å gå innom.
    Ingen tvang.

Og istedet for å skal "ta meg" på alt dette her, og mene at jeg burde gjøre ditten og datten, kan du ikke heller slenge ut noen billige produkter, tilbud , whatever i kjøp og salgdelen!
    Det er jo helt lov her i motsetning til bilforumet.
    Om du selger noe, og folk er fornøyd med leveringstid og behandling, så kommer det i Kjøp og Salg Feedback!
    Har du ett par positive der, så holder det for de fleste.
    For ikke å glemme produktanbefalinger til folk som spør etter ustyr.

Jeg kan gjerne gi deg reine ark fra min side, om du ønsker å være aktiv her.
    Vi ønsker alle forhandlere velkommen, uavhengig av hva noen av forumets eiere / moderatorer / Admins skulle mene.
    Fram til det motsatte er bevist selvfølgelig, useriøse folk og firma liker vi ikke her, uansett hvem de er.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Jeg gjør meg selvfølgelig opp en mening når det en drøss av negative omtale, samt at bekjente har dårlig erfaring!
      Og hvorfor skulle jeg la vær å dele min oppfatning, om jeg kan redde en stakkar fra å gå i en mulig felle?
      For å ta dette kjapt først, hvorfor lar du meg ikke få vite hva disse omtalene går ut på?? Er det forøvrig virkelig ditt ansvar å viderebringe disse "omtalene" i forumet du bestyrer?
      Og igjen; HVILKEN MULIG FELLE er det mine kunder går i?? Håper du har integritet nok til å svare presist og etterettelig på dén ihvertfall...
      Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

www.transmedia.no www.streetsound.no

Comment

Originally posted by TransMedia StreetSound View Post
        For å ta dette kjapt først, hvorfor lar du meg ikke få vite hva disse omtalene går ut på?? Er det forøvrig virkelig ditt ansvar å viderebringe disse "omtalene" i forumet du bestyrer?
        Og igjen; HVILKEN MULIG FELLE er det mine kunder går i?? Håper du har integritet nok til å svare presist og etterettelig på dén ihvertfall...
        Det var mer generelt ment da, ser nå at formuleringa mi var dårlig.

Og for å være helt ærlig, så husker jeg ikke 100% lenger hva det var, for det er så mange år siden jeg leste de omtalene, tror det var fra bilforumet.
        Men det gikk vel på leveringstid, samt reklamasjon på enkelte merker, og at noen av de dørpanelene hadde dårlig passform.

Men som jeg har sag tidligere, så har jeg ikke hørt noe særlig om dette på noen år, så ting kan ha forandret seg. Du har jo til og med fått ny nettside!
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Og jeg sikter til de evige krangletrådene du har vært i på bilforumet.
          Gi meg ett eksempel som ikke har vært faglig eller oppførselsmessig relatert.

Comment

Gi meg ett eksempel som ikke har vært faglig eller oppførselsmessig relatert.
            Det er nok dessverre for mange år siden jeg hang inne på Bilforumet, til at jeg faktisk klarer å finne igjen noen av de trådene.
            Så noen vil kansje syns den kommentaren var tynn, dem om det.
            Og jeg har ikke sagt noe på verken faglig eller oppførsel, bare at du har en evig tedens til å skal argumentere i det vide og det breie over egentlig ganske små saker.

Bare se på VEGGEN med tekst vi har generert nå.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Pitchyou View Post
              Jeg for min del har handlet på nettbutikken din flere ganger uten problem..

Men høyttalerene passer rett på uten noe klipping i orginal ledningene?
              Er en w203 sedan jeg tenkte å bruke de i, du kan gjerne sende meg pristilbud på PM. Både framme og bak.
              Putt det i Kjøp og salg feedback!
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

Wall of text incomming i presume..

Jeg gidderke krangle i det uendelige bare så det er klart.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Og for å være helt ærlig, så husker jeg ikke 100% lenger hva det var, for det er så mange år siden jeg leste de omtalene, tror det var fra bilforumet.
                  Men det gikk vel på leveringstid, samt reklamasjon på enkelte merker, og at noen av de dørpanelene hadde dårlig passform.
                  Om dette er hele grunnen til at du stempler meg og mitt firma som useriøs, kan jeg ihvertfall si én ting; At du er 100% useriøs noksagt som aldri burde vært Admin på et forum! Å bruke forumet til stempling av et firma av grunner du nå knapt husker, og i så fall av grunner jeg knapt kunne gjort noe med (at en italiener lager et panel med dårlig passform gjør meg useriøs?? Get real!!). Forøvrig beskrev du et "faktisk forhold" som hendte en bekjent/kamerat av deg, så det burde absolutt være mulig å komme med noe konkret!

Resten av den lange siste besvarelsen kan stå helt ukommentert, du belyser selv langt bedre enn hva jeg kan greie med ord din inkompetanse som administrator, moderator og bidragsyter på forumet.
                  OK, et par kjappe eksempler allikavel:
                  Min oppgave er å rydde opp i tullete tråder, stoppe drittkasting i stor skala, og generelt rydde opp og hjelpe folk.
                  Jeg er IKKE noe sensurorgan.
                  Jo du er et sensurorgan! Nei, du skal ikke hjelpe folk, det skal forumbrukerne gjøre. Om ingen kan hjelpe, kan du steppe inn ja, men du har fortsatt et ansvar som rimelig uhildet/nøytral, all den tid forumet skal være et uavhengig organ.
                  Og hvorfor skal Installbay vurdere om han har funnet rette mannen?
                  Han har jo samme tittelen under nicket sitt selv, og promoterer produkter og produktene sine, samt kommer med erfaringer han har osv.
                  Har aldri sett et vondt ord fra Mr. Pål om andre firmaer eller TransMedia, og har aldri fått noen som helst grunn til å kunne ymte frempå med noe tilsvarende mot InstallBay. At du derimot ikke skjønner hvordan din oppførsel her på forumet kan oppfattes er heldigvis ikke mitt ansvar, men vil du ha flere eksempler fra andre tråder, kan jeg gjerne komme med noen fler. Jeg begynte kritikken av jobben din ganske pent her i denne tråden, for jeg regnet faktisk med at du gjorde så godt du kunne på fritiden her innenfor din viten og evne, noe jeg ytterst sjeldent ser behov for å kritisere hos noen. Det er tross alt egentlig InstallBay som har det siste ansvaret her. Men jeg ser jo nå at du er faktisk veldig bevisst på hva du driver med og hvordan du vil forumet skal fremstå, så da får du ta imot.

Comment

Jeg har sagt hvordan det funker, at du har en annen oppfatning, fint for deg.
                    Vi har klart oss meget fint her før du kom og skulle endre alt

Og ja, min bekjente var det leveringstid som var problemet, en haug med ubesvarte mailer og ett sluttprodukt som var ræva.
                    Du kan spørre hvem det var, men det får du aldri vite, gidderke ikke dra vedkommende med inn i dette.

Jo du er et sensurorgan! Nei, du skal ikke hjelpe folk, det skal forumbrukerne gjøre. Om ingen kan hjelpe, kan du steppe inn ja, men du har fortsatt et ansvar som rimelig uhildet/nøytral, all den tid forumet skal være et uavhengig organ.
                    Uhm, Nei, jeg er ikke det, jeg fjerner unødvendige poster osv som den lille sensuren jeg gjør, som jeg egentlig burde gjort her for lenge siden, siden du er way off-topic, men nå valgte jeg likegodt å svare deg.
                    Og jo, jeg skal hjelpe folk med forumbruk og generelle forumting, jeg er og her for å lære og lære fra meg.
                    Og jeg skal være Nøytral mellom brukerene, nøytral mellom merker har jeg ikke noe ansvar om.

Og hva Pål har skrevet og ikke skrevet, det for nå så være, og det blåser nå jeg i, men skal ting være så forbanna nøytralt som du vil ha det til, så skulle aldri dette forumet vært i hendene på Installbay!

Dette er hobbydrift, ikke noe kommersielt, ikke er det en avis, ikke er det noe man må betale for å bruke, ikke er det noe som sponses i noe særlig vis.
                    Forumet har rett og slett ikke noe ansvar for at du får dårlig omtale, får du det, så er det deg sjøl og takke.

Og om jeg bruker min konto, eller en adminkonto er nå akkurat det samme, blir samme navn som står nederst uansett.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

Comment

Men høyttalerene passer rett på uten noe klipping i orginal ledningene?
                      Er en w203 sedan jeg tenkte å bruke de i, du kan gjerne sende meg pristilbud på PM. Både framme og bak.
                      Alt er Plug&Play med kabler ja. Fint om du sender meg en mail til post@tra... osv., tar ikke helt i farta hvem du er så greit om jeg får mailadressen din, har mistet all tiltro til at PM'er med pristilbud fra firmaer blir videresendt "uåpnet" her, dessverre.

Comment

Alt er Plug&Play med kabler ja. Fint om du sender meg en mail til post@tra... osv., tar ikke helt i farta hvem du er så greit om jeg får mailadressen din, har mistet all tiltro til at PM'er med pristilbud fra firmaer blir videresendt "uåpnet" her, dessverre.
                        hahaha!
                        Finn deg ett anna forum om du skal anklage på denne måten!

Jeg har aldri til dags dato åpna NOENS PM, og du kaller MEG useriøs!

Kan jo legge til at om jeg skal klare å lese noens PM, så må jeg endre passordet på kontoen dems, så du merker det greit.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Og hva Pål har skrevet og ikke skrevet, det for nå så være, og det blåser nå jeg i, men skal ting være så forbanna nøytralt som du vil ha det til, så skulle aldri dette forumet vært i hendene på Installbay!
                          Har egentlig aldri ansett dette som noe annet enn InstallBay's forum heller fra begynnelsen av, så ikke noe direkte nøytralt sted nei, noe jeg i farta har lest flere som bemerker. Det er dog et laaangt stykke fra å promotere seg selv på sitt eget forum til å diskreditere konkurrenter på sitt eget forum. Det har jeg 100% tiltro til at Mr. Pål vet og respekterer, det er nok bare du som ikke aner hva du driver med her inne. Intet mål for meg at dette skal være et nøytralt forum eller noe i min smak i det hele tatt, det er jo ikke mitt forum dette her, men andre forumbrukere her inne vil vel forstå at jeg nok holder meg mest på Bilforumet og Diskusjon fremover... litt mer nøytral moderering der, for å si det pent.

Og forøvrig, at din bekjente ikke greier å returnere et "ræva" produkt i løpet av 3 måneder og få igjen penga, synes du er en grunn til at andre skal la være å handle med meg... jadda.

Dette er hobbydrift, ikke noe kommersielt, ikke er det en avis, ikke er det noe man må betale for å bruke, ikke er det noe som sponses i noe særlig vis.
                          Forumet har rett og slett ikke noe ansvar for at du får dårlig omtale, får du det, så er det deg sjøl og takke.
                          Dette er vel egentlig et kommersielt forum, all den tid et firma står bak og benytter det til sin egen markedsføring. Jeg driver også selv et kommersielt foretak jeg lever av, så det hadde vært fint om du kunne hatt litt mer respekt for dette. Om en og annen forumbruker legger ut sin misnøye med TransMedia her eller andre steder har jeg som sagt lite problemer med, jeg kan jo som regel selv besvare det som er på åpne fora ihvertfall, men denne gangen hadde jeg DEG og ikke forumbrukerne å takke for offentlig useriøs(!) kritikk og stempling, og som Admin her blir selvfølgelig din mening tillagt langt mer substans enn hvermannsens enkeltinnlegg.

Comment

Og forøvrig, at din bekjente ikke greier å returnere et "ræva" produkt i løpet av 3 måneder og få igjen penga, synes du er en grunn til at andre skal la være å handle med meg... jadda.
                            Han gadd ikke, pga for dårlig kommunkasjon, det var rett og slett ikke verd å ta det opp igjen.
                            Lagde heller noe custom, var enklere det.

litt mer nøytral moderering der, for å si det pent.
                            Ja, og nazi as hell, jeg kan godt innføre det her og, men da mister vi brukere fortere enn bilforumet!
                            Det er en grunn til at dette forumet ble startet.

Dette er vel egentlig et kommersielt forum, all den tid et firma står bak og benytter det til sin egen markedsføring.
                            Der tar du feil, dette er Pål sitt forum, ikke installbay.
                            Det er den eneste linken. Hadde installbay stått som eier så hadde det vært mer kommersielt.

Grunnen til at det står på
                            Organization Name..........: BRYNG AUTO CUSTOM
                            Organization Number........: 986951652

Er rett og slett fordi du må ha ett firma for å få .no domener.

Jeg driver også selv et kommersielt foretak jeg lever av, så det hadde vært fint om du kunne hatt litt mer respekt for dette.
                            Det er derfor jeg ber deg oppføre deg normalt, og gjøre som de andre firmabrukerene, får dem kritikk så prøver dem å rette opp, ikke fortelle folk hvordan forumet skal drives..

og som Admin her blir selvfølgelig din mening tillagt langt mer substans enn hvermannsens enkeltinnlegg.
                            Det har jeg ikke opplevd som så veldig mye, fordi folk er oppegående her inne, og skjønner at jeg er bare en vanlig person med min mening.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

Hvis du har så jævla mye mot dette forumet som det later til, hvorfor sitte her og dumme deg ut? Tror du virkelig du tjener kunder på dette her? Amatør...

Og NEI! INGEN kan lese dine PM!
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

Comment

Hvis du har så jævla mye mot dette forumet som det later til, hvorfor sitte her og dumme deg ut? Tror du virkelig du tjener kunder på dette her? Amatør...
                                Har da intet imot forumet som sådan, hvor tar du det fra? Er da et like godt tiltak det her som alle andre fora som omhandler bilstereo og bil.
                                Jeg har noe imot hvordan Admin fremstiller mitt firma offentlig i dette forumet, og det vil jeg tro du forstår. Er forøvrig ikke ute etter å tjene kunder her, har nok av andre kanaler til det gitt.
                                Når andre fora har mulighet til å sjekke PM for reklame, ville jeg tro det gjaldt de fleste forum-plattformer. Dog har jeg minimalt med teknisk kunnskap om dette, og jeg ser jo hvordan et slikt tema er umulig å svare på den ene eller andre veien for Admin og Mods, så jeg skal la den ligge ja.

Comment

Working...
                                X