Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rainbow IQ serie eller lignende?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rainbow IQ serie eller lignende?

    Hei

    Noen som har kjenskap til Rainbow sin IQ serie? Har forstått at de er "spesial" laget til forsjellige biler for perfekt passform.

    Noen som vet om det er noe lignende og bedre å få tak i til nyere mercedes?

  • #2
    Er ingen i Norge som forhandler Rainbow. Du kan jo bruke det meste av høyttalere, bare kjøpe riktige adaptere til bilen din. Adapterne ligger på ca 199,- pr. par.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Transmedia selger nå da Rainbow... http://www.transmedia.no/

      Men om vi legger til "seriøse" bak ingen ...
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Originally posted by InstallBay View Post
        Er ingen i Norge som forhandler Rainbow. Du kan jo bruke det meste av høyttalere, bare kjøpe riktige adaptere til bilen din. Adapterne ligger på ca 199,- pr. par.
        Noen anbefalinger? vil ha diskantene på innsiden av speilhusene.

        Comment


        • #5
          Har forsøkt å sende mail til transmedia, og fått noen dårlige tilbakemeldinger fra dem. Jøssenavn

          Menneh, rainbow er gulle godt det. Har det i min bil, og er meget fornøyd. Skal straks igang med å montere det inn i en is200, så får vi se om lyden blir like bra der. utover det, så vil jeg tro installbay kan hjelpe deg med ett brukbart bra oppsett som passer sånn høvelig rett inn i bilen din, bare ta kontakt med dem
          Sture Vedal

          Comment


          • #6
            Originally posted by neptyr View Post
            Transmedia selger nå da Rainbow... http://www.transmedia.no/

            Men om vi legger til "seriøse" bak ingen ...
            Hmm... hva baserer du den siste bemerkningen på? Kan ikke se du har bestilt noe herfra noen gang?
            Er dette din personlige oppfatning du fremlegger, eller snakker du som ansvarlig redaktør av forumet her?
            Hvilke redaksjonelle føringer er du som Admin gitt fra forumets initiativtagere og eiere InstallBay?

            Begynner å bli støvete den tråden her, men vil tro svarene på dette er av en viss allmen interesse for forumbrukerne.
            Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

            www.transmedia.no www.streetsound.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by TransMedia StreetSound View Post
              Hmm... hva baserer du den siste bemerkningen på? Kan ikke se du har bestilt noe herfra noen gang?
              Er dette din personlige oppfatning du fremlegger, eller snakker du som ansvarlig redaktør av forumet her?
              Hvilke redaksjonelle føringer er du som Admin gitt fra forumets initiativtagere og eiere InstallBay?

              Begynner å bli støvete den tråden her, men vil tro svarene på dette er av en viss allmen interesse for forumbrukerne.

              For å si det slik, du har ikke det beste ryktet når det kommer til service og kundetilfredstillelse dessverre..
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Det Hifonic sa.

                Etter hva jeg har fått med meg opp igjennom, er det en grunn til at jeg ikke har kjøpt noe fra deg.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Etter hva jeg har fått med meg opp igjennom, er det en grunn til at jeg ikke har kjøpt noe fra deg.
                  Tror ikke du helt forsto spørsmålene mine... bryr meg jo null om at DU ikke har kjøpt noe herfra slik sett, problemet her er at du er forumets administrator og tilkjennegir en oppfatning som ikke er basert på personlig erfaring, men på enkelterfaringer fra andre, og som du heller ikke har tatt deg bryet med å undersøke riktigheten av eller konfrontere meg med. Jeg kan nok fremlegge langt flere oppfatninger fra folk som faktisk er veldig fornøyd med hva vi driver med, uten at det nødvendigvis er av interesse her. Det er ditt ansvar som forumets admnistrator jeg setter et stadig større spørsmålstegn ved her.
                  Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

                  www.transmedia.no www.streetsound.no

                  Comment


                  • #10
                    Hadde neptyr vært høvdingen på dette forumet, så kunne jeg vært enig med deg. Men når han ikke eier eller er ansvarlig for dette forumet, men bare en som er med å administrerer det, så ser ikke jeg på det som noe problem. Men nå får vel jeg pepper for at jeg er moderator som uttaler meg på denne måten? Vel... det er som privatperson og IKKE moderator jeg uttaler meg. Tipper det og gjelder neptyr når han sier det han gjør.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Du begynner her som på bilforumet ja.

                      Hmm... hva baserer du den siste bemerkningen på? Kan ikke se du har bestilt noe herfra noen gang?
                      Er dette din personlige oppfatning du fremlegger, eller snakker du som ansvarlig redaktør av forumet her?
                      Hvilke redaksjonelle føringer er du som Admin gitt fra forumets initiativtagere og eiere InstallBay?
                      Mine redaksjonelle føringer er mine egne for å være helt ærlig, dette er ett fritt forum, selv om installbay står som eier.
                      Jeg hadde hatt null problem med å si at Installbay suger, om jeg var av den oppfattning.
                      Det jeg ytrer er sjeldent noe på vegne av forumet, det er min egen mening jeg pleier å skrive.

                      Jeg skjønner at du har ett behov for å angripe meg når jeg prater negativt om bedriften din, men dropp det.
                      Jeg har min mening og til jeg begynner å høre det motsatte om TransMedia, så kommer jeg iallefall ikke til å anbefale noen å handle hos deg.
                      Men du skal ha det at jeg har ikke hørt noe negativt den siste tiden, så kan jo være du har skjerpet deg.

                      Og at jeg kun kan ytre personlige erfaringer som Admin, take a hike..
                      Hadde jeg vært betalt for å drive med dette, samt at vi hadde en større inntekt på reklame, så skulle jeg heller sett det med å være nøytral, men ikke når det er hobbyvirksomhet.

                      Her er vi for å dele personlige erfaringer og resonnement av hva vi har tilegnet oss opp igjennom.
                      Og jeg har kommet fram til det som jeg har skrevet over her, og jeg holder meg til det.

                      Skulle vi kun skrevet på personlig erfaringer, så hadde det blitt mange som hadde gått i fella og handla hos useriøse forhandlere gitt.
                      Om jeg prater med en kompis som har utelukkende dårlige erfaringer hos f.eks Gumpens Auto, så hadde jeg jo aldri gått der for å handle noe. Men hadde dette vært en useriøs kamerater/bekjente, så hadde jeg nok tatt det med en klype salt. Men hadde det vært 10useriøse kamerat, så hadde det nok telt like mye som en seriøs kamerat. Om du tar tankegangen min.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Transmedia, nå som du er på banen hvordan vil du si IQ serie funker og hva kan man samenligne de med? hvis du har testet de?

                        Comment


                        • #13
                          Jeg skjønner at du har ett behov for å angripe meg når jeg prater negativt om bedriften din, men dropp det.
                          Jeg har min mening og til jeg begynner å høre det motsatte om TransMedia, så kommer jeg iallefall ikke til å anbefale noen å handle hos deg.
                          Men du skal ha det at jeg har ikke hørt noe negativt den siste tiden, så kan jo være du har skjerpet deg.
                          Har nok ikke skjerpet meg på noen måte den siste tiden, da jeg egentlig ikke anser å ha noe problem på dette med seriøsitet... hva er det egentlig som får deg til å tro du har den fulle oversikt over hva som skjer innen bilstereo i Norge? Om du har "hørt noe" eller ikke den siste tiden, er da intet bevis for noe som helst!
                          Jeg har drevet med salg og salgsrelatert virksomhet i snaut 30 år tilnærmet permanent, og har forlengst lært meg at det er umulig å gjøre alle til lags. Har man 100% fornøyde kunder, har man kun familien som kunder, og det er lite å leve av. Det noen synes er kjempebra service, synes andre knapt er et minimum av hva man kan forvente... så lenge reklamasjon/retur/klage her ligger på under 1 pr. 100 sånn løselig telt utifra fakturanumre, bruker jeg ikke en kalori på å gjøre noe med dette "problemet". At den ene pr. 100 eventuelt ikke blir fornøyd med hvordan jeg løser reklamasjonen og føler behov for å dele sin frustrasjon på nett, kan jeg egentlig lite gjøre noe med, annet enn å komme med min versjon/beklagelse om mulig/nødvendig.

                          Men; hvordan skal jeg kunne forklare noens oppfatning av vår useriøsitet, når ingen har noe konkret annet enn hva de har hørt av noen andre?? 3-parts rykter burde jo egentlig bare ties ihjel, slik spredning forteller alltid mer om den personen som sprer dem enn selve ryktet, men når en sjef på et forum sprer rykter selv, må det kommenteres. Det er tross alt arbeidsplassen min du stempler ettertrykkelig som useriøs her, og du har tydeligvis intet belegg for dine uttalelser annet enn erfaringer(?) fra andre igjen, men står på dem allikavel. Vet du egentlig hva jobben din som Admin innebærer? Har du fått noen arbeidsinstrukser/opplæring i det hele tatt fra forumets eier?

                          Og vennligst merk deg at det ikke er deg jeg angriper her, men jobben du gjør som Admin. Håper du greier å se forskjellen. Noe jeg egentlig betviler, med åpningsreplikken din; "Du begynner her som på bilforumet ja.". Hva er det du sikter til her?

                          Og at jeg kun kan ytre personlige erfaringer som Admin, take a hike..
                          Hadde jeg vært betalt for å drive med dette, samt at vi hadde en større inntekt på reklame, så skulle jeg heller sett det med å være nøytral, men ikke når det er hobbyvirksomhet.

                          Her er vi for å dele personlige erfaringer og resonnement av hva vi har tilegnet oss opp igjennom.
                          Og jeg har kommet fram til det som jeg har skrevet over her, og jeg holder meg til det.
                          Her har du altså misforstått meg... det er nettopp som Admin du IKKE bør ytre personlige meninger, især i slik omtale av konkurrende firmaer av forumets eier... skjønner du ikke dette? Din jobb som Admin er bla. å være ansvarlig for hva som blir stående å lese på dette åpne, offentlige forumet. Fullstendig ubegrunnet ryktespredning om enkeltpersoner og/eller firmaer er noe av det en moderator skal slå ned på og fjerne, men hva skal en stakkars moderator gjøre når det er Admin selv som starter og legger ut rykter? Og som i tillegg innrømmer at dette ikke er på basis av personlige erfaringer, men hva han har "hørt av andre". Altså helt umulig for meg å imøtegå. Dessuten er ikke undertegnede kontaktet av Admin eller Forumets eiere på noen måte for å kunne komme med et tilsvar på karakteristikken TransMedia blir gitt av Admin i denne tråden... og du mener deg kompetent til å forstå og bruke begrepet "seriøs"??

                          Skulle vi kun skrevet på personlig erfaringer, så hadde det blitt mange som hadde gått i fella og handla hos useriøse forhandlere gitt.
                          Om jeg prater med en kompis som har utelukkende dårlige erfaringer hos f.eks Gumpens Auto, så hadde jeg jo aldri gått der for å handle noe. Men hadde dette vært en useriøs kamerater/bekjente, så hadde jeg nok tatt det med en klype salt. Men hadde det vært 10useriøse kamerat, så hadde det nok telt like mye som en seriøs kamerat. Om du tar tankegangen min.
                          Er det ditt ansvar å felle en dom over hvilke forhandlere som er seriøse eller ikke? Hva legger du egentlig i ordet seriøs? Har noen bedt deg komme med personlige betraktninger i det hele tatt rundt dette? Hvilken felle er det folk går i om de trosser din karakteristikk av TransMedia og allikavel handler her? Taper de penger eller hva er det som gjør at du må fortelle at vi er useriøse her?

                          Som privatperson kan du jo gjerne starte en tråd med "For oss som synes RF bare burde legge ned", så er det sikkert noen som synes slikt er artig og er enig, men som Admin i et såkalt uavhengig bilstereoforum er det jo bare helt håpløst!

                          Har du et stort behov for å dele dine private meninger på forumet, gjør om kontoen din til en privat brukerkonto, og opprett en egen Admin-konto som gjør det den skal; styre, regulere og moderere debattene i foraene her, og ikke minst fjerne rykter som får stå uimotsagt. Så får kanskje isteden InstallBay vurdere om de har rett mann på rett plass her.
                          Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

                          www.transmedia.no www.streetsound.no

                          Comment


                          • #14
                            Transmedia, nå som du er på banen hvordan vil du si IQ serie funker og hva kan man samenligne de med? hvis du har testet de?
                            Heisan, beklager jeg bruker tråden din til skittentøyvask her, men det var det enkleste ifarta.

                            IQ-rekka er nesten utelukkende basert på SoundLine-elementene, med en softdome-diskant og belagt papirmembran. Forskjellen kontra SoundLine-serien er bl.a at alt av nødvendige overganger og kabeloverganger følger med, eller at chassiet til bass/diskant er spesiallaget til den enkelte bilmodell. Hvilken Mercedes skal du ha til?

                            Hva man ellers kan sammenligne dem med av andre merker skal jeg ikke våge meg innpå, selv synes jeg de spiller behagelig og åpent, og veldig godt detaljert til den prisen, dog ingen decibel-bomber om du skal drive de med spiller-forsterkeren alene.
                            Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

                            www.transmedia.no www.streetsound.no

                            Comment


                            • #15
                              Jeg for min del har handlet på nettbutikken din flere ganger uten problem..

                              Men høyttalerene passer rett på uten noe klipping i orginal ledningene?
                              Er en w203 sedan jeg tenkte å bruke de i, du kan gjerne sende meg pristilbud på PM. Både framme og bak.

                              Comment

                              Working...
                              X