Announcement

Collapse
No announcement yet.

litt hjelp i starten..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• litt hjelp i starten..

Heisann..

Jeg driver og bestiller div komponenter til ett nytt anlegg nå, og i den bilen jeg skal ha det i så er det ganske trangt, så har egentlig ikke plass til en "vanlig" kasse, men håpa på at det gikk og lage en avlang kasse, så det jeg lurer på da er, gjør det noe om kassa ikke er stort breiere og høyere enn subben så lenge volumet i kassa er det som blir oppgitt?

også til noe helt annet, har bestillt meg en Hifonics B12SQD4 og den er jo firkantet, måles de 12" på tvers eller diagonalt?

Dan

Kasse formen har ingen betydning så lenge volumet er som det skal. Eneste er hvis du skal ha bassrefleks kasse med rør bør du tenke litt på hvilken retning rørene går, og luftrom mellom bakside av rørene og nermeste vegg. Men skal du lage lukket kasse er det bare å kjøre på med hvilken som helst form på kassen

Firkantet element går jeg ut i fra måles på tvers. Er ikke helt sikker på dette men er sikkert noen som kan bekrefte dette.
    Hvis du tenkter på hullstørrelse i kassen din, følger det som oftes med mål på dette i esken som elementet kommer i.

Lykke til!

Comment

12" firkant sub er 12" brei og 12" høy ja Idé'en er jo at en firkant sub på 12" har mer membran overflate enn en rund 12".
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

da blei jeg litt klokere hvertfall, takk for svar hehe..

kommer med ett spørsmål til jeg, for jeg fant nettopp ut at det er en ganske stor og hul ramme under bak setet, og de kan vippes opp, går det ann og lage en kasse nedi der med subben også under setet? eller blir lyden borte da? hehe

Comment

Working...
        X