Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subbene vil ikke spille

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Subbene vil ikke spille

Hei, var i dag og kjøpte meg en MTX Thunder 1000W classD-mono block bilforsterker, jeg koblet dem på mine Comp kicker Modell C12 å de spilte kjempe bra.
    Men plutselig sluttet subbene å spille, jeg skjønte ikke hva det var, jeg sjekket alt av sikringer fra batteriet og på forsterkeren, men alle var hel, så jeg er nødt til å spørre noen som er erfaren med disse situasjonene.
    Lyset lyser i forsterkeren (blinker). Forsterkeren er da skrud fast i subkassen.
    Har noen en anelse om hva det kan være?. Tviler på at det er forsterkeren som har tatt kveld.
    Dette er en veldig fustrerende situasjon så vær så snill å hjelp meg som ikke har erfaring med dette.

Flyttet, feil forumdel..
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Er det mtx x1000d så har du manualen her(den har du kanskje i papirform allerede men) http://www.mtxaudio.eu/IMG/pdf/OM-X1000D.pdf

Står ingenting der om blinkende led desverre, men du kan jo se over resten av innstillingene.
      Kan være ledningen til bass remoten som har dårlig kontakt. Du kan jo sjekke jordingen også da, men skulle ikke tro det var det da det er livstegn i den

Kan vel igrunnen også være at du har tatt knekken på utgangen på spilleren din

Hører du ikke susing engang i basserne?
      1989 Volvo 740 GL

Comment

Uten å bevege meg alt for langt ut i ukjent farvann, så skal jeg utale meg ut ifra det jeg husker fra jeg gikk elektronikk på vgs (kan være feil også, men prøver meg).
        Det første jeg tenker er dårlig signal. Enten strøm, jord eller remote. Hvis det er et lite brudd et eller annet sted som ligger og kobler til og fra (pga bevegelser), så vil det vel blinke de gangene den får kontakt? Hvis du har mulighet, få sjekket om det er gjennomgang i alle kablene.

Beklager hvis jeg er helt på viddene, men en gang må man lære?

Comment

Working...
        X