Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger hjelp.

    Driver og kobler opp forsterkern min nå, den kan kjøres på 1, 2 og 4 ohm, jeg vil helst ha den på 1 eller 2, men med mine kunnskaper om ledninger og strøm så stopper det litt der, hvordan kobler jeg det så det blir det, og ikke 4?



    Dan

  • #2
    Hva slags forsterker er det?
    Hva skal du koble på forsterkeren? En sub? I tilfelle hvor mange spoler har den, og på hvor mange ohm er de?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      det er en hifonics TXi1008D..

      hadde planer om en subb, er 2x2ohms spoler på den.. kan jeg kjøre 2 subber på den forsterkern?

      Comment


      • #4
        Ja, du kan kjøre 2 subber på den.

        For å koble en sub i 1ohm på forsterkeren kjører du spolene i paralell. Dvs, du kjører + fra forsterker til + på begge + spolene på subben. Samme med minus.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          for og få den til begge "polene" på subben, lodder man da sammen ledningene til en Y form, eller er det en annen måte det gjøres på som er lettere?

          er relativt ny når det kommer til dette så trenger litt hjelp.. hehe

          Comment


          • #6
            En kabel fra forsterker inn på ene + pole på elementet. så tar du en til kabel fra samme +polen på elementet og knuser på videre til neste + pole.. eventuelt så kan du gå med to kabler ut fra forsterker, der den ene er litt lengre enn den andre, sånn at du kommer fram til begge +'ene
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              ahh, nå begynner denna gutten og få litt inn i hue:P hehe..

              hvor tjukke kabler bør jeg bruke?

              har også en annen sub jeg ville prøvd sammen med forsterkern, den har en spole på 4 ohm, hvordan kjører jeg den?
              Last edited by Djupvannselg; 13-09-2008, 15:17.

              Comment


              • #8
                Du får ikke gjort noe særlig annet med den ene subben på 4ohm enn å spille den på 4 ohm.. :|

                Men du bør gå for sånn høvelig brukbare kabler. sånn ca blyant tykkelse inkludert isolasjon. Det bruker i allefall jeg når jeg bygger subkasser og slikt.
                Sture Vedal

                Comment


                • #9
                  så da funker 8 m2 eller hva det heter da?

                  Comment


                  • #10
                    Koble den 2x2 ohms subben i 4 ohm (dvs seriekoble spolene) også parallel kobler du de 2 subbene, så kjører du forsterkeren i 2 ohm.
                    Mvh Morten
                    - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                    Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                    Bad Sound Kills Good Music!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Djupvannselg View Post
                      så da funker 8 m2 eller hva det heter da?
                      hvor kraftig er forsterkeren?
                      Mvh Morten
                      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                      Bad Sound Kills Good Music!

                      Comment


                      • #12
                        4mm2 holder det.
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #13
                          da blir det 8 for det har jeg en rull av i garasjen.. hehe

                          Comment

                          Working...
                          X