Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor stor lader?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvor stor lader?

    Da jeg nå har begynt med emma skulle jeg hatt meg en lader. spørsmålet er hvor stor jeg må/bør ha. Har et apollo1750 batteri. Så har jeg en helix dbfour Og en dynabel BF4501 som alt er koblet i 2 ohm. Men planen er å byttet ut forsterkerene med focal. så da blir det 1stk focal FP1.800 (hvis de er å få tak i enda) og 1stk focal FP4.75 4 kanaler. Samt et bass element til(focal 33v1) Så tar høyde for at laderen skal være stor nok til å greie dette. Hvor mange AMP. lader bør jeg da kjøpe`?
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    bare og måle hvor mye strøm stereoen din bruker på "stå og spille på utstilling uten og forstyrre nabo bilen volum" det.

    Jeg hadde 12 ampers lader på forsterkere som var sikret med 100ampers sikringer totalt. Strømtrekket var vel ikke mere enn 20-30 amper, om det var såå høyt..
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      Originally posted by biffen071278 View Post
      Da jeg nå har begynt med emma skulle jeg hatt meg en lader. spørsmålet er hvor stor jeg må/bør ha. Har et apollo1750 batteri. Så har jeg en helix dbfour Og en dynabel BF4501 som alt er koblet i 2 ohm. Men planen er å byttet ut forsterkerene med focal. så da blir det 1stk focal FP1.800 (hvis de er å få tak i enda) og 1stk focal FP4.75 4 kanaler. Samt et bass element til(focal 33v1) Så tar høyde for at laderen skal være stor nok til å greie dette. Hvor mange AMP. lader bør jeg da kjøpe`?
      Driver også med emma....har skaffet meg en Ctek XS 25000. Lader med maks 25A. Holder godt nok hos meg. Aldri hatt noe problemer. http://www.sonnak.com/ctek.cfm

      Prøvde en gang en 7A lader av ukjent merke. Denne holdte ikke, tappet batteriet iløpet av en dag.
      Mvh Morten
      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
      Bad Sound Kills Good Music!

      Comment


      • #4
        Originally posted by biffen071278 View Post
        Da jeg nå har begynt med emma skulle jeg hatt meg en lader. spørsmålet er hvor stor jeg må/bør ha. Har et apollo1750 batteri. Så har jeg en helix dbfour Og en dynabel BF4501 som alt er koblet i 2 ohm. Men planen er å byttet ut forsterkerene med focal. så da blir det 1stk focal FP1.800 (hvis de er å få tak i enda) og 1stk focal FP4.75 4 kanaler. Samt et bass element til(focal 33v1) Så tar høyde for at laderen skal være stor nok til å greie dette. Hvor mange AMP. lader bør jeg da kjøpe`?
        En 25a lader holder nok til de fleste.
        Skaffer både Cetec og powermaster hvis det er interesant, P.S. Har Focal 1.800 og 4.75 på lager..
        Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
        Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
        post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

        Comment


        • #5
          bruker ikke så heftig med strøm... hadde bilen til å spille i hele går, startet den vel 2 ganger i løpet av dagen å lot den gå i 5 min... holdt i massevis...
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment

          Working...
          X