Announcement

Collapse
No announcement yet.

spørsmål om kicker solo-baric 15" L7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spørsmål om kicker solo-baric 15" L7

    Hei!
    Jeg skal selge min gamle RF 15" til fordel for en kicker
    Det jeg lurer på er om noen kan komme med forslag til kasse, og eventuelt hva den kommer til å koste.
    jeg lurer også på om det er mye mer futt i den enn en Rockford Fosgate HX2 15"?

  • #2
    Originally posted by jeckyll View Post
    Hei!
    Jeg skal selge min gamle RF 15" til fordel for en kicker
    Det jeg lurer på er om noen kan komme med forslag til kasse, og eventuelt hva den kommer til å koste.
    jeg lurer også på om det er mye mer futt i den enn en Rockford Fosgate HX2 15"?
    En L7-15 er ingenting å spøke med når det gjelder trøkk, men i mine øyne er det ikke en oppgradering, da HX2 er fra den tiden hvor RF lagde skikkelige produkter.
    Ellers ligger det masse forslag til kasser på websiden til Kicker.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      så du mener at det ikke vil lønne seg så alvorlig mye?

      Comment


      • #4
        hvor mye skal du ha for gammle bassern din? har du bilder?
        bilstereo pensjonist!

        golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jeckyll View Post
          så du mener at det ikke vil lønne seg så alvorlig mye?
          Spørsmålet er vel hvorfor du vil bytte?
          Det er ikke slik at hvis RF'en spiller ræva så finner du frelse i L7'n vil jeg tro.
          Hvis kassestørrelsen er riktig og alt annet stemmertror jeg ikke L7 spiller bedre enn HX2.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Originally posted by rfboy View Post
            hvor mye skal du ha for gammle bassern din? har du bilder?
            jeg hadde tenkt meg rundt 1500,- med kasse




            kan få med forsterkeren som vises på siste bildet dersom det ønskes. bruker 2 kanaler til å drive bassen og 2 til å drive 6*9" og 5,25" i hattehyllen. SVÆRT god forsterker!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dag Johansen View Post
              Spørsmålet er vel hvorfor du vil bytte?
              Det er ikke slik at hvis RF'en spiller ræva så finner du frelse i L7'n vil jeg tro.
              Hvis kassestørrelsen er riktig og alt annet stemmertror jeg ikke L7 spiller bedre enn HX2.

              Mvh
              Dag Johansen
              tips til elementer som spiller bedre enn HX2, til ca. samme pris som L7?

              Comment


              • #8
                du har ALTFOR liten forsterker :P
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                  du har ALTFOR liten forsterker :P
                  synest det er en grei forsterker jeg :P
                  bedre enn den jeg hadde før hvertfall (5-kanals planet audio jalla dritt!)
                  men om jeg kjøper meg en monoblokk som er litt kraftigere, vil jeg merke noen forskjell med samme kassen som jeg har nå? :P

                  Comment


                  • #10
                    nå har du jo en 4-kanals jalla dritt da.. veit ikke om det er så mye bedre..

                    tviler på at en kicker vil gjøre en mye bedre jobb med de stakkarslige 100 watta den får utdelt..
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      husk på at det er ved 11V har hvertfall litt mer spenning enn 11V på den :P

                      Comment


                      • #12
                        spiller ingen rolle når du bruker Xelent,,, skaff deg en brukbar monoblokk,, kansje du blir fornøyd med elementet ditt..
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • #13
                          hehe, da blir vel en monoblokk og ny cd-spiller kjøpt inn neste uke :P
                          noen som har noe godt å si om ADS sine forsterkere?
                          Last edited by jeckyll; 14-09-2008, 18:45.

                          Comment


                          • #14
                            beklagelig, NEI...

                            Gå evt for en brukt monoblokk som gir litt strøm... Kicker elementet du hadde planer om hadde hørtes forferdelig ut matet av den stusselige Xelent forsterkeren som er beregnet for middels komponentsett

                            Ny monoblokk og ei Riktig kasse, i ordentlig materiele og med riktig port tror jeg kan være som natt og dag i ditt oppsett

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har hatt et par av RF hx2 punch 12", å de har spillt kjempe bra, da brukte jeg ei monoblokk på 1000wrms.....60L kasse med 25cm 4" port...

                              Comment

                              Working...
                              X