Announcement

Collapse
No announcement yet.

strøm? hmmm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • strøm? hmmm

    anlegget mitt er nå under innspilling og merket fort at strømmen ikke var bra nok. jeg har to stk batterier i dag som jeg trodde skulle holde, men det blinker noe helt sykt når jeg drar på litt. og dette er når forsterkeren står på halv(Hifonics BXI brutus 2608D).
    lurer på om noen kan komme med noe enkle grtep for å holde strømmen oppe?
    kan det hjelpe med å bytte kabler fra dynamo og til batteriet foran? større jordingskabel til batteriet foran?
    kondensator?
    kom gjerne med tips og forslag?
    merket også at viftereima mi sliter litt etter jeg har spilt så hardt som det går ann under innspilling. hehe
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

  • #2
    oppgradere jording til batteriet og oppgradere pluss fra dynamo til batteriet..
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by Eirik Aspaas View Post
      oppgradere jording til batteriet og oppgradere pluss fra dynamo til batteriet..
      pleier det å være nok?
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

      Comment


      • #4
        jepp.. spørs jo HELT hvordan batterier du har, men ja, det pleier å være nok
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Eirik Aspaas View Post
          jepp.. spørs jo HELT hvordan batterier du har, men ja, det pleier å være nok
          foran er det ett originalt batteri som de sa at burde være greit nok og bak er det ett enkelt Optima Redtop batteri.
          kan det funke litt med en liten kondensator å tror du??
          takk for meget raskt svar
          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

          Comment


          • #6
            da ville jeg heller brukt penger på batteri gitt :P
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              Kondensator har du ikke bruk for. Gjør som Eirik sier, og oppgrader i motorrommet ditt. Mye billigere enn en kondensator er det også om du kan gjøre dette selv.
              Sture Vedal

              Comment


              • #8
                Originally posted by chin View Post
                Kondensator har du ikke bruk for. Gjør som Eirik sier, og oppgrader i motorrommet ditt. Mye billigere enn en kondensator er det også om du kan gjøre dette selv.
                det er det som er saken vet du. kommer ikke under dekslene på motoren min engang jeg. hehe.
                skal på service nå snart da så de kunne jo sikkert skiftet noen kabler for meg i samme slengen.
                skal vel være nok med de to batteriene vel? må jo ha nok fra dynamoen min å
                Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                Comment


                • #9
                  er vel ikke heldig å blande syre abtteri og gel/agm. da bør man vel ha skille rele. kjøp et optima batteri til du
                  viftereima sliter?
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by biffen071278 View Post
                    er vel ikke heldig å blande syre abtteri og gel/agm. da bør man vel ha skille rele. kjøp et optima batteri til du
                    viftereima sliter?
                    ja, virker som om den sliter litt etter jeg har spilt høyt en stund..
                    noe du vet om som kan gjøres?
                    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                    Comment


                    • #11
                      I en kort periode hadde jeg blybatteri og yellowtop'n koblet sammen, bare for en liten prøvemontering av anlegget.. Og ettersom jeg ikke kjører bilen hver dag så gikk jeg tom for strøm på et par dager.. Ikke hjalp det å sette på laderen heller.. Så kombinasjonen gele- og syrebatteri er vel ikke akkurat å anbefale... Endrer du på dette, samt bytter kabler som beskrevet over her, så er du på god vei til bedre tider..
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by thomasekeli View Post
                        I en kort periode hadde jeg blybatteri og yellowtop'n koblet sammen, bare for en liten prøvemontering av anlegget.. Og ettersom jeg ikke kjører bilen hver dag så gikk jeg tom for strøm på et par dager.. Ikke hjalp det å sette på laderen heller.. Så kombinasjonen gele- og syrebatteri er vel ikke akkurat å anbefale... Endrer du på dette, samt bytter kabler som beskrevet over her, så er du på god vei til bedre tider..
                        takk for hjelpen.......
                        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                        Comment

                        Working...
                        X