Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan frese ut bokstaver?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan frese ut bokstaver?

    Jeg har ett lite problem. Jeg har tenkt å lage en firmalogo på baksiden av basskassen min. Det er mange som har gjort det samme, deriblandt installbay og lyd på hjul som jeg kommer på i farten. Det jeg lurer på, er hvordan får man slik uthevet skrift under vinylen? Jeg skjønner at det er noe som enten er frest ut eler stanset ut, men er det noen enkel måte å få til dette ved hjelp av en overfres og ett middels stødig handlag? Er det noen maler jeg kan kutte for å gjøre dette?

    På forhånd takk for hjelp og svar.
    Sture Vedal

  • #2
    det de bruker for å få bokstavene er vel tykk papp
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

    Comment


    • #3
      Originally posted by biffen071278 View Post
      det de bruker for å få bokstavene er vel tykk papp
      jepp...dette er "hele" hemmeligheten. Print ut logoen på papir. Klipp den ut, legg så dette på papp og skjær rundt. Så limer du pappen der du vil ha logoen, så legger du vinylen oppå. Lykke til!
      Mvh Morten
      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
      Bad Sound Kills Good Music!

      Comment


      • #4
        Oh, det ville jo vært enda enklere, enn å bruke tynn mdf slik jeg tenkte.. sweet.. takker.
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Originally posted by chin View Post
          Oh, det ville jo vært enda enklere, enn å bruke tynn mdf slik jeg tenkte.. sweet.. takker.
          MDF er vel vanskelig å få tynt nok? Papp eller vinyl er løsningen
          Espen Skogen
          espen@emmaweb.no
          ---
          Webmaster for www.emmaweb.no.

          Comment

          Working...
          X