Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg 3SIXTY?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger jeg 3SIXTY?

    Hei

    Bare et raskt spørsmål. Trenger jeg 3SIXTY da jeg skal beholde originalspiller i bilen, eller holder det med High level in på forsterker?

    Er det noen vesentlig forskjell ved å bruke 3SIXTY? Så vesentlig at jeg bør ha den

  • #2
    Ingen som vil svare?

    Comment


    • #3
      Dersom formålet kun er å koble originalspiller til forsterker trenger du kun en forsterker med high level-innganger som du sier. En 3sixty gir deg derimot mulighet til å justere lyden langt mer nøyaktig, og vil derfor gi bedre lyd. Uansett er det ingenting i veien for å vente med å kjøpe den til senere om du er usikker.

      EDIT: forskjellen med og uten kan være ganske vesentlig ja, under forutsetning at de som justerer den faktisk vet hva de driver med. Det er (dessverre) ingen automatikk i at man er faglig dyktig på bilstereo selv om man selger det. En bilkupé er langt fra noen ideell setting for god lydgjengivelse, og en eller annen form for signalprosessering på de rette plassene vil utvilsomt være nyttig.

      Om det vil være verdt prisen er det egentlig ingen andre enn du som kan avgjøre. Jeg ville nok prøvd uten først og sett hvor fornøyd jeg var.
      Last edited by epifant; 15-09-2008, 23:33.

      Comment


      • #4
        Jeg har fått et godt tilbud på dette:

        RF 3SIXTY
        RF P3D210 10” sub + kasse
        Infinity Kappa 657CS
        RF Power T400-4

        Blir vel bra dette her?

        NB: Bilradiospesialisten kan vel stille inn 3SIXTY for meg? Det blir dem som skal installere hele anlegget..
        Last edited by Elisabeth77; 15-09-2008, 23:42.

        Comment


        • #5
          Har du fått tilbud på dette på BRS i Sandnes?
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Nei, ikke BRS i Sandnes men gjennom en fyr på forum..

            Comment


            • #7
              hvordan skal du løse det med montering nå?
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Det blir Bilradiospesialisten som kommer til å montere uansett. Men har tenkt litt på at om jeg egentlig ikke trenger RF 3SIXTY, at lyden blir bra uansett, så blir det rimeligere for meg å gå for dette:

                Frontsett: Hertz HSK 165 = kr. 2399

                JBL GT5-A604 = kr. 1495

                Basskasse: Hertz DBX 250 10” = kr. 1990

                Demping: 2 pakker Vibroplast M1-PK = kr. 658
                4 ark av SPLEN-3008A = kr. 276


                Sum totalt = kr. 9018. – Montering inkludert!


                Slik jeg egentlig hadde tenkt. Er bare usikker på hvor mye denne "dingsen", RF 3SIXTY, har å bety for lyden og om jeg kan klare meg bra uten? Vil jo selvsagt gjøre det best mulig nå som jeg skal levere inn til montering..

                Comment


                • #9
                  Jeg ville droppa hele den dingsen og heller kjøpt Hertz EP eller Audison SRx forsterker. Alternativt Connection SLI boks hvis du går for JBL forsterkeren. Tror uansett du blir fornøyd med resultatet. Og skulle du ikke bli det, så er det aldri for sent å kjøpe en 3sixty senere.

                  Bruk heller pengene på skikkelige høyttalere foran og demping

                  Just my 2c
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Så du mener altså at jeg vil klare meg godt uten denne "dingsen"? Vil lyden bli bra med "bare" forsterker med Hig level in? Jeg kan vel ikke justere noe da?

                    Comment


                    • #11
                      som et førstegangs anlegg så syns jeg ikke tidskompansering og 30 bånds EQ er viktig for å nyte musikken og øke kjøregleden. Da mener jeg det er viktigere å legge pengene i gode, men få komponenter.

                      èn forsterker, èn bass og ett par skikkelig høyttalere foran.

                      Men som sagt, helt opp til deg å avgjøre hva du vil prioritere

                      edit: ja, lyden vil bli veldig bra selv om du ikke har 100 parametere å justerre på. Det er de færreste som har tidskomp og skikkelig EQ i bilen. De er som regel godt over gjennomsnittet interessert i bilstereo
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Hehe.. altså litt over mitt nivå

                        Det er i grunnen ganske fortvila å være så "grønn" på området som jeg er. Må spørre og mase for å finne ut av ting. Og da får man maange ulike svar og oppfatninger. Blir liksom bare mer og mer forvirra jeg..

                        Men da kan jeg iallefall droppe den "dingsen"

                        Hvordan vil du beskrive lyden i Hertz høytalerne kontra Infinity kappa f.eks? Er det noe særlig forskjell?

                        Comment


                        • #13
                          Har ikke hørt nyere kappa, så det kan jeg ikke si noe om.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Kappa er bra og Hertz er bra. liker personlig midbassen og diskanten bedre i Hsk settet enn i Kappa settet men det er egentlig en smakssak. Du vil bli fornøyd uansett.

                            Når det gjelder Rockford sin 3sixty så trenger du overhodet ikke den i ett førstegangsanlegg som Pål sier, jeg er personlig dypt skeptisk til det meste av vidunder produktene til Rockford som har kommet ut de siste årene, de skal revlusjonere bilstereo verden hvert år med noe fantastisk, men det blir sjelden noe ut av. Det blir enten glemt eller for dyrt.

                            Er det helintegrert spiller i Yarisen din ? Sånn at du ikke har mulihet til å fjerne den og sette inn en monteringsramme som er tilpasset bilen din og at du kan bruke en vanlig cd spiller ? Du har MYE å hente på lyden med det.
                            Mvh
                            Lars Engen

                            Comment


                            • #15
                              Hei

                              Spilleren i bilen min er nok helintegrert. Er også koblet sammen med rattet som har volumknapper o.l.

                              Legger ved et par bilder av bilen slik at du kan se hvordan det står til..
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X