Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mange eller få skruer i basskassen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mange eller få skruer i basskassen?

    Jeg ser at det er veldig mange som bruker mange skruer når de lager seg basskasse. Og lim selfølgelig.
    Og noen bruker nesten ingen skruer.

    Så til spørsmålet:
    Blir kassen like solid med få skruer i forhold til mange, eller holder det med bare lim (så lenge du får press på platene)?

  • #2
    Så lenge du har riktig mengde press så holder det strengt tatt å lime ja.

    Med riktig press mener jeg et jevnt press slik at platene ligger inntil hverandre lenge nok til limet er helt tørt.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Skruens funksjon er kun å holde platene sammen mens limen tørker. Så det har ingen hensikt å bruke haugevis med skruer, så lenge du har nok press på så lenge limen tørker. Bruk heller litt for mye lim en litt for mange skruer.

      Comment


      • #4
        Jeg bruker som oftest kun tvinger, hvis kassa er slik at den går an å tvinge sammen. Altså, stor sett bare rette flater. Blir det skrå på ene siden, så prøver jeg så godt jeg kan å presse denne skråen sammen mellom topp og bunn f.eks, sånn at jeg kan bruke tvinge lell.. Skruer er litt oppskrytt.

        Dog, mitt eget prosjekt ble til at jeg måtte bruke skruer, da jeg ikke fant tvinger som var lange nok nå når jeg skulle lime.
        Sture Vedal

        Comment

        Working...
        X