Announcement

Collapse
No announcement yet.

kasse hjelp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kasse hjelp?

hei.

har tenkt på å kjøpe en kicker l7 15" basser, men lurer på hvordan kasse jeg må lage for å få mest mulig ut av bassern..

spiller mest hiphop og trance, men trance vil vel ikke spille så godt på en 15" ??

liker dyp bass, noen som kan hjelpe meg
    bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Originally posted by rfboy View Post
    ...spiller mest hiphop og trance, men trance vil vel ikke spille så godt på en 15" ??:
    Hva får deg til å tro det?
    Mvh.
    Sigurd

--Prosjekt Mazda 323--

Comment

Sikkert pga av den godt plantede, feilaktige myten om at store basser ikke henger med like godt som små!
      Terje Lie
      99 53 66 00
      terje_lie@yahoo.no

Comment

kasse på S15L7 skal være på ca 170 L(viss jeg ikke husker heilt feil) for DYP-bass
        men best kasse til den subben står i info hefte som er med (som kicker syns er best)
        pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
        Ford<3

Comment

stemmer..

Originally posted by Leeplay View Post
          Sikkert pga av den godt plantede, feilaktige myten om at store basser ikke henger med like godt som små!
          stemmer det ja, har alltid hørt at store bassere ikke henger helt med.
          bilstereo pensjonist!

Comment

i teorien er det jo mere masse/vekt og mere luftmotstand når store elementer skal flytte på seg, så dermed er det jo også en teoretisk mulighet for at disse ikke skal henge like godt med som mindre elementer med mindre masse/vekt og luftmotstand..

Men så kommer da mitt spørsmål:
            Hvis teorien min i bunn og grunn stemmer....
            Er øret følsomt nok til å oppfatte dette på noen gode store elementer??
            (Jeg har hvertfall ikke merket noe håndfast ved dette fenomenent)
            Min facebokside: Custom Car Audio

Comment

Hvorfor mener folk det bare er trance som "krever rask bass"?
              Det er jo bare tull!

Er så vanvittig mye annet som er mer krevende av et lydsystem en Trance! Også i bassdelen!
              Mvh Tony Bardalen
              [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

Comment

Originally posted by kajknoz View Post
                i teorien er det jo mere masse/vekt og mere luftmotstand når store elementer skal flytte på seg, så dermed er det jo også en teoretisk mulighet for at disse ikke skal henge like godt med som mindre elementer med mindre masse/vekt og luftmotstand..

Men så kommer da mitt spørsmål:
                Hvis teorien min i bunn og grunn stemmer....
                Er øret følsomt nok til å oppfatte dette på noen gode store elementer??
                (Jeg har hvertfall ikke merket noe håndfast ved dette fenomenent)
                Teorien din stemmer, men du glemmer resten av teorien. Nemlig at det som oftest blir brukt tilsvarende større motorer som driver denne ekstra vekten.
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by AudioCore View Post
                  Hvorfor mener folk det bare er trance som "krever rask bass"?
                  Det er jo bare tull!

Er så vanvittig mye annet som er mer krevende av et lydsystem en Trance! Også i bassdelen!
                  jeg har jo 2x12 nå, og det spiller ikke noe godt på trance. men er ikke så ofte jeg hører på det da, så er ikke no farlig..
                  bilstereo pensjonist!

Comment

gi f..n og begynn med diskusjon om trege og kjappe basselement. DRIT lei de diskusjonene.. Ender bare opp med 15 sider med piss allikevel.

Comment

hehe..

Originally posted by Henning- View Post
                      gi f..n og begynn med diskusjon om trege og kjappe basselement. DRIT lei de diskusjonene.. Ender bare opp med 15 sider med piss allikevel.
                      tenkte det samme jeg å

vil bare vite hvordan kasse jeg bør lage, og hvordan porten på kassa skal være..
                      bilstereo pensjonist!

Comment

Originally posted by Henning- View Post
                        gi f..n og begynn med diskusjon om trege og kjappe basselement.
                        Så galt kan det kan gå når man blander "og" og "å".

Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Jeg er ikke treig med å stenge tråden om noen flere begynner å prate om at en 15 er treigere enn en 10.

Og til deg med dobbel 12 og slapp bass, bygg deg ny kasse, eventuelt få resten av systemet ditt til å henge med.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                            Så galt kan det kan gå når man blander "og" og "å".

Mvh
                            Dag Johansen
                            jepp. Jeg gidder ikke være nøye på det når jeg sitter å bråskriver hurtigsvar

Comment

..

okok, kan noen hjelpe meg med å regne ut hvordan kasse jeg skal lage?
                              bilstereo pensjonist!

Comment

Working...
                              X