Announcement

Collapse
No announcement yet.

INfo om kassebygging til Alphasonik 10" 400 series og Swiss Audio Sw10W(10)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • INfo om kassebygging til Alphasonik 10" 400 series og Swiss Audio Sw10W(10)

    Hei, jeg og en kamerat var på ekeberg idag og kjøpte oss noen nye subwoofers.

    Det er da som det i topic står: 1stk. Alphasonik 10" 400 series
    1 stk. Swiss Audio SW10W(10")

    De var nye og ubrukte begge to og vi fikk en grei pris, men finner lite info om kassebygging til de på nettet.
    Kansje det er jeg som suger til og søke etter ting, eller at det det står lite info om dem.

    Begge har en singelspole på 4 ohm. Så de blir kjørt på 2ohm. De skal ikke i samme bil.

    Er det noen som har noen info\peil på kasse til disse? vi tenkte enkle trykkammer kasser, gjerne med litt dypbass..

    Og en ting til: er dette bra elementer ?, er noen av de kjente for kvalitet?(lydmessig, selvfølgelig), slaglengde, tåler mye osv?

    Takker for svar!

    Edit: Kjøpte også med noen diskanter Alphasonik PTS28 (800 series)bra?

  • #2
    er vel transmedia som selger dette utstyret, så send han en mail du
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      en singelspole på 4 ohm som skal kjøres på 2 ohm.

      sktivefeil eller jeg som er trøtt??

      Comment


      • #4
        brokoble? :P
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by PoTheFo View Post
          Begge har en singelspole på 4 ohm. Så de blir kjørt på 2ohm. De skal ikke i samme bil.
          Siden begge har en spole på 4ohm og dem ikke skal i samme bil - hvordan har du tenkt å få dem kjørt på 2 ohm - brokoble på kryss av bilene?

          EDIT: H"#¤% Opera laster jo ikke tråden på nytt når man besøker den, ellers hadde jeg jo sett at noen alt hadde kommentert dette
          /////ALPINE Mobile media solutions
          Lotus by seas
          BR?X German car audio

          Comment


          • #6
            ups, var litt trøtt der du..mente jo 4ohm..men er det no bra subber?

            Edit: men fantastisk, jeg skriver en feil og får flere innlegg kjapt, lurte på om jeg hadde fått så mange innlegg vis jeg ikke hadde skrivet feil?
            Last edited by PoTheFo; 21-09-2008, 10:58.

            Comment


            • #7
              Neppe, folk er vel litt lei av folk som lurer på

              1: om ustyret de har er bra
              2: hva dem skal kjøpe
              3: kassemål
              4: hvilke bassere er best.

              Og ikke ta dette negativt, det er bare å spørre det du er god for, det forumet er til for
              (men ikke forvent overveldene interesse, da folk lett kan bli litt lei av det samme spørsmålet på repeat dag ut og dag inn)
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Amen to that!!!
                Terje Lie
                99 53 66 00
                terje_lie@yahoo.no

                Comment


                • #9
                  Jeg skjønner hva du skriver neptyr, men kjøpte disse på ekeberg og finner begrenset med info og omtale om den rundt på nettet, så lurte på om noen hadde erfaring med dem her, og har selvfølgelig søkt rundt på forumet..Men greit nok, skjønner liten interesse, så bare slett topic om du vil..

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by PoTheFo View Post
                    Jeg skjønner hva du skriver neptyr, men kjøpte disse på ekeberg og finner begrenset med info og omtale om den rundt på nettet, så lurte på om noen hadde erfaring med dem her, og har selvfølgelig søkt rundt på forumet..Men greit nok, skjønner liten interesse, så bare slett topic om du vil..
                    Det vil jeg overhodet ikke, sier bare at dere må ikke forvente overveldene interesse

                    Grunnen til at du nok finner lite info er at dette er ikke noe annerkjent merke, det er noe alla Xelent en fyr som får lagd en del høytalere basert på hans "merkenavn" og selger unna i store kvanta til en lav pris, men alikavel har greit fortjeneste på det.

                    Om jeg ikke tar helt feil, så sikter Alphasonik'n inn på markedet for de som liker bling-bling.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment

                    Working...
                    X