Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan vet jeg om reflekshullet er for lite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan vet jeg om reflekshullet er for lite?

    hei.

    som topic sier. hvordan vet jeg at reflekshullet i kassen er for lite? har en alpine swr-1222d med en 5port på 30cm, kassen er firkantet og 45l

  • #2
    Det står vel i kassebeskrivelsen hvor stor porten skal være?

    Comment


    • #3
      Jeg har ingen kassebeskrivelse, så det står nokk ikke der, nei. Hvordan kan jeg høre om porten er for liten? Høres ut som det er trangt for luften å komme ut, men det må kanskje være det for at det skal bli noe bass?

      Comment


      • #4
        Finns det ikke noen manual på nettet og lese litt i? pleier og gjøre det altså.

        Comment


        • #5
          Fælt til dårlige svar denne gangen.

          Comment


          • #6
            Hvis du mistenker at porten er for liten, så vil du høre blåselyder.. Pustelyder ut fra porten. Eller i værste fall plystrelyder. Det siste har jeg bare hørt en gang, da jeg med viten og vilje satte inn en alt for liten port til en 10" jbl, bare for å sjekke hvordan det ble. Det funka dårlig.. hehe.

            Du får se om det er det du hører. Spill på middels nivå til høyt, legg øret inntil porten og hør etter.. Beste svaret jeg kan gi deg.
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              jeg bruker 4" på 30cm inkludert kon i begge ender på en 43 liters kasse og det funker gull.
              skal spille ekstremt høyt på musikk med mye bass for å høre noe blåselyder.
              Kan så vidt høre litt med en testplate.

              men legger du øret nedpå så vil du nok høre lidt.Men det driter jeg i da jeg sitter forran og lytter...

              hvis du ikke har kon idag så få tak i det,,da blir blåselydene borte.
              ps kon i begge ender

              Comment


              • #8
                hva er kon egentlig+ jeg hører ekstremt mye blåselyder når jeg står bak å hører, porten jeg har nå er 3. om kon er sånn at det er avrundet på baksiden, så har jeg ikke det nå.

                hva skjer om porten blir for stor+
                Last edited by stiffmast; 28-09-2008, 19:25.

                Comment


                • #9
                  kon betyr at porten er avrundet i begge ender. ingen skarpe kanter
                  MVH, Øivind Sandvik
                  sigpic
                  www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                  www.sandviksbassogbongel.com

                  Comment


                  • #10
                    da må jeg kjøpe meg det da.

                    Comment

                    Working...
                    X