Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Valg av Alpine headunit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp! Valg av Alpine headunit

Har til i dag vært sikker på hva jeg ønsket av headunit. En Alpine W505 og Imprint. Men fikk i dag en sinnsykt bra pris på F1 spiller med H990.

Hvor stor forskjellen er det i lydbildet i mellom disse 2? Vil det være verdt pengene å gå opp til en F1? Har lyst på dvd/multimedia i bilen, men lyden er viktigere.

Noen som har noe SERIØSE tips å komme med?

Takk for hjelpen.

PS: Dette kan vel kalles for et luksusproblem
    Mvh Morten
    - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
    Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
    Bad Sound Kills Good Music!

F1 spilleren er jo en DVD spiller,så da får du vel alt du ønsker deg?
    Kjøp f1,enkelt og greit! Men forbred deg på en vanskelig meny..
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by Jonny.B View Post
      F1 spilleren er jo en DVD spiller,så da får du vel alt du ønsker deg?
      Kjøp f1,enkelt og greit! Men forbred deg på en vanskelig meny..

har man skjerm i tillegg så er alt mye enklere med f#1
      Mvh
      Tufte's hotline

Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

Comment

gå for F1
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Originally posted by Tufte View Post
          har man skjerm i tillegg så er alt mye enklere med f#1
          dumt att f1 skjermen er så jævlig dyr!
          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

er jo en F1 skjerm av gamle typen tilsalgs her på forumet.. flip out sak.

Funker ikke F1 status med andre Alpine skjermer? Er ikke billige de eller akkurat da men..
            Last edited by LLH; 26-09-2008, 20:16.
            sound.vision.soul

Type R

Comment

gammel F1 og ny F1 kommuniserer veldig dårlig dessverre....den nye f1 skjermen er også flip out skerm (ny f1 er langtifra nytt lenger heller foresten) ,det er egentlig veldig dumt,da du må ha to DIN hull for å få plass til spiller og skjerm.

Ny F1 bruker ICON-BUS og gammel F1 bruker vanlig tos-link optisk.
              Last edited by Jonny.B; 26-09-2008, 20:27.

Comment

gammel F1 og ny F1 kommuniserer veldig dårlig dessverre....den nye f1 skjermen er også flip out skerm (ny f1 er langtifra nytt lenger heller foresten) ,det er egentlig veldig dumt,da du må ha to DIN hull for å få plass til spiller og skjerm.

Ny F1 bruker ICON-BUS og gammel F1 bruker vanlig tos-link optisk.
                en kan vel bruke en helt alminnelig skjerm i tillegg vel?
                tigern brukte jo den 2000 takskjermen mener jeg å huske
                Mvh
                Tufte's hotline

Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

Comment

Jeg vurderer selv IVA-W505 + F#1 PXA-H900 (via en Panasonic kabel), noe jeg har forsåvidt har fått beskjed om av andre at dem regner med skal fungere godt. Har prøvd IVA-W505 + PXA-H701 nå via samme kabel i en annens bil og det fungerer greit det, så hvis noen bekrefter at det fungerer kan jo IVA-W505 + F#1 PXA-H900 være ett alternativ som - slik jeg har forstått det - kan gi deg ganske så god lydkvalitet og du får fremdeles en dobbel-din med mulighet for navi m.m.
                  /////ALPINE Mobile media solutions
                  Lotus by seas
                  BR?X German car audio

Comment

da så, da vet man det.. hehe.
                    sound.vision.soul

Type R

Comment

Originally posted by Zettie View Post
                      Jeg vurderer selv IVA-W505 + F#1 PXA-H900 (via en Panasonic kabel), noe jeg har forsåvidt har fått beskjed om av andre at dem regner med skal fungere godt. Har prøvd IVA-W505 + PXA-H701 nå via samme kabel i en annens bil og det fungerer greit det, så hvis noen bekrefter at det fungerer kan jo IVA-W505 + F#1 PXA-H900 være ett alternativ som - slik jeg har forstått det - kan gi deg ganske så god lydkvalitet og du får fremdeles en dobbel-din med mulighet for navi m.m.
                      H900 er jo den gammle F1 boxen,den kan du jo bruke vilken som helst spiller på bare den har optisk utgang eller RCA utgang.
                      H900 har ett eget display/styrepanel for justering.

Comment

H900 er jo den gammle F1 boxen,den kan du jo bruke vilken som helst spiller på bare den har optisk utgang eller RCA utgang.
                        H900 har ett eget display/styrepanel for justering.
                        Stemmer det, men mener å ha hørt at den har AINet over to av Toslinkene og således kan justeres direkte via spiller uten behov for å bruke displayet - eller tar jeg feil der?
                        Lotus by seas
                        BR?X German car audio

Comment

Originally posted by Zettie View Post
                          Stemmer det, men mener å ha hørt at den har AINet over to av Toslinkene og således kan justeres direkte via spiller uten behov for å bruke displayet - eller tar jeg feil der?
                          Da tror jeg nok du tar feil ja,du må ha det displyet som følger med H900 for å justere den,men det er kanskje mulig displyet styrer boxen via AI-net,det husker jeg ikke i farta..

Comment

Da tror jeg nok du tar feil ja,du må ha det displyet som følger med H900 for å justere den,men det er kanskje mulig displyet styrer boxen via AI-net,det husker jeg ikke i farta..
                            Jeg fikk i allefall vite at det er folk som styrer PXA-H900 direkte fra IVA-W205 (trod det var på ett tysk forum?). Der lå displayet tilkoblet, men slik jeg forstod det ble ikke displayet brukt da spilleren kunne aksessere alle deler av PXA-H900 direkte. Der, som i bilen jeg testet W505 + PXA-H701 på ble det brukt en Panasonic LRD-60EX kabel (for å få toslink ut av W*05-serien).

Det er forsåvidt noe trådstarter kan vurdere også - hvorvidt kanskje 700/701-boksen kan være "godt nok" og således benytte den sammen med LRD-60EX kabel. W*05-serien kan i allefall kontrollere 701 direkte uten problemer, det kan jeg bekrefte 100% (så man er ikke låst til å måtte bruke Imprint'en...).

EDIT: Altså, man kan jo selvfølgelig kontrollere PXA-H701 direkte kun via AINet på W*05, men skal man først bruke den er vel ett av poengene at all lyd går over optisk?
                            Last edited by Zettie; 26-09-2008, 20:48.
                            Lotus by seas
                            BR?X German car audio

Comment

menyen kom iallefall ikke opp på den gammle F1 skjermen når man hadde hele systemet.
                              Nå er vel både 701 box og F1 tatt ut av produksjon så vidt jeg vet,men tror det ligger en F1 spiller og dsp hos importøren enda,det er kanskje det trådstarter har fått tibud på...
                              Er man ute etter god lyd og i tillegg vil multimedia system er F1 helt klart tingen.

Comment

Working...
                              X