Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan legge demping best mulig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan legge demping best mulig?

    Har kjøpt meg en pakke med FatMat og skal begynne å dempe bilen snart. Er det noe spesiell måte jeg skal gjøre det på? (Tenker ikke på rengjøring).
    Ser at noen deler dempemattene opp i små firkanter, mens noen legger store flak.
    Hva er best, og hvorfor?
    Får jeg best resultat av frontsettet ved å legge dempematter over alle hull i døren og mot yttermetallet for å lage døren mest mulig lik en kasse? Eller gjør dørtrekket god nok jobb der?
    Bilen er en Honda Civic HB 98
    Takker for alle tips!

    Flash

  • #2
    Om du legger små biter eller store flak spiller ingen rolle. Men du bør kombinere butylmattene med akustisk dempematte for det beste resultatet.

    Jo tettere døra er, jo bedre er resultatet. Så prøv å tett hullene så godt det går. Bruk dempematte for å tette åpningen mellom dørtrekket og selve døra i hullet til høyttalerne. Så høyttalerne spiller inn i døra og ikke mellom dør og dørtrekket.

    Best resultat får du ved å legge butylmatter, akustisk demping utenpå den og et nyt lag med butyl utenpå der igjen.


    Lykke til
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Takk for tips.

      De akustiske dempemattene, er det lurt å ha i hele bilen: golv, bagasjerom og tak. Eller er det bare nødvendig i dørene?

      Hva er viktigst å dempe etter at jeg har dempet dørene?
      Last edited by Flash; 27-09-2008, 17:02.

      Comment


      • #4
        Grunnen til at vi bruker små biter en del plasser er fordi det er helt håpløst å forme et helt ark med matte uten at det blir skrekkelig mye bulker av det. Ikke alltid så lett å få ut all luft heller om du bruker hele ark. Jeg pleier klippe de i to først, og så halverer jeg bitene igjen om det trengs. Småbiter som blir igjen etter div kapping klistrer man på plasser man ikke har lagt noe matte på, evt plasser du føler du trenger litt mer demp gi gass, og ikke SPAR på mattene
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment

        Working...
        X