Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mulig å ødelegge forsterkeren hvis du sprenger ett element?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sqwannabe View Post
    Jeg har hørt om spoler som blir skjeive og mye rart, men ikke at dem knuser og blir 0hm.
    jeg har vært ut for at lakken har smelta å hele spolen har blitt kortslutta ja. så alt er mulig men er sikkert ikke ofte dette skjer mest trolig så brenner nok spolen av og det blir stille
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Det går vel ann å ikke spille så altfor høyt, men det var det å klare å la være å skru opp bare bittelitt til
      Men får se ann, har muligens noe anna for hånden som blir slengt inn istedet
      1989 Volvo 740 GL

Comment

Originally posted by ThKarlsen View Post
        vel.. nå er ikke jeg ett elektriker-geni, men min korte og enkle forklaring er rett og slett at sålenge du ikke driver forsterkeren så hardt så det går utover den så skal det gå fint.. en forsterker kan sende signalet ut til en ødelagt sub for den saks skyld, signalet kommer ikke tilbake og ødelegger forsterkeren av den grunn :P

I mitt hode er det iallefall sånn hehe..
        Det er ganske klart at det eneste riktige du sier er at du ikke er et elektriker geni.. Resten er feil..
        strøm og signaler fra forsterkeren funker ikke hvis ikke det er en krets.. altså går signalet tilbake til forsterker.

Originally posted by NoZ_87 View Post
        du kan skade ampen jo! hvis du sprenger subben på den måten at lakken på spolen smelter og impedansen blir mye lavere enn den skal være, altså kansje nær kortsluttning.

da kan det være hardt å være forsterker. men er sikkert protect på den så går sikkert bra. men bare så du er klar åver det
        .
        4.8 sekunder tok det å søke det opp.. forsterkeren har protection
        http://www.mtxaudio.eu/spip.php?article1070
        les: Low impedance protection

Originally posted by daruu View Post
        Det går vel ann å ikke spille så altfor høyt, men det var det å klare å la være å skru opp bare bittelitt til
        Men får se ann, har muligens noe anna for hånden som blir slengt inn istedet
        Dufus.. du skrur vel ikke høyere når du hører elementet skurrer!!
        Last edited by Joakim; 01-10-2008, 03:06.
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
          Dufus.. du skrur vel ikke høyere når du hører elementet skurrer!!
          Jo, om man skal ha det gøy med drittelementer ;D
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
            Jo, om man skal ha det gøy med drittelementer ;D
            Jess!
            Men da snakker vi om noe heelt annet enn det trådstarter spør om...
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Hehe, det elementet var vist dødt fra før, så spørs om det blir kassebygging til mine 2x boxter pro eleminator istedet

De spilte overaskende bra til å være billigelementer! (prøvde riktignok bare på en vanlig stueforstkerer, men alikevel syntes jeg de trykte bra fra seg )
              1989 Volvo 740 GL

Comment

Working...
              X