Originally posted by sqwannabe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mulig å ødelegge forsterkeren hvis du sprenger ett element?
Collapse
X
-
Originally posted by ThKarlsen View Postvel.. nå er ikke jeg ett elektriker-geni, men min korte og enkle forklaring er rett og slett at sålenge du ikke driver forsterkeren så hardt så det går utover den så skal det gå fint.. en forsterker kan sende signalet ut til en ødelagt sub for den saks skyld, signalet kommer ikke tilbake og ødelegger forsterkeren av den grunn :P
I mitt hode er det iallefall sånn hehe..
strøm og signaler fra forsterkeren funker ikke hvis ikke det er en krets.. altså går signalet tilbake til forsterker.
Originally posted by NoZ_87 View Postdu kan skade ampen jo! hvis du sprenger subben på den måten at lakken på spolen smelter og impedansen blir mye lavere enn den skal være, altså kansje nær kortsluttning.
da kan det være hardt å være forsterker. men er sikkert protect på den så går sikkert bra. men bare så du er klar åver det
.
http://www.mtxaudio.eu/spip.php?article1070
les: Low impedance protection
Originally posted by daruu View PostDet går vel ann å ikke spille så altfor høyt, men det var det å klare å la være å skru opp bare bittelitt til
Men får se ann, har muligens noe anna for hånden som blir slengt inn istedetLast edited by Joakim; 01-10-2008, 03:06.[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Originally posted by neptyr View PostJo, om man skal ha det gøy med drittelementer ;D
Men da snakker vi om noe heelt annet enn det trådstarter spør om...[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Hehe, det elementet var vist dødt fra før, så spørs om det blir kassebygging til mine 2x boxter pro eleminator istedet
De spilte overaskende bra til å være billigelementer! (prøvde riktignok bare på en vanlig stueforstkerer, men alikevel syntes jeg de trykte bra fra seg )1989 Volvo 740 GL
Comment
Comment