Announcement

Collapse
No announcement yet.

230v anlegg i bil. hjelp!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ja, så lenge det ikke er en monoblokk ( må være fulltone forsterker)

Comment

men HVORFOR er det ikke bra for en "husforsterker" å bli drevet av konverter?

I teorien burde det gå med optima batteri og konverter på 1000w.. det gjør ingen ting om det er smør på flesk og at vi mister mye strøm osv. bare det virker. Virker det?

Comment

det er forklart ovenfor, skjønner ikke at du gidder å spørre siden dere har "bestemt dere"

Comment

Skjønner du ikke at det er mer fornuftig å kjøpe en bilforsterker til 1000 kr enn en inverter til 3500?
          Mer guff i bilforsterkeren er det og...
          Men ja, selvfølgelig funker begge deler, så lenge det er en sinusinverter.

Comment

men en bilforsterker til 1000 kroner klarer vel ikke å levere nok til forsterkeren min? jeg vil helst ikke sprenge høyttalerene heller.

en annen ting, hva er forskjellen på ekte og "ikke-ekte" sinus bølge? Hva er det jeg trenger hvis jeg velger inverter?

Comment

Originally posted by Gullfisken View Post
              men en bilforsterker til 1000 kroner klarer vel ikke å levere nok til forsterkeren min? jeg vil helst ikke sprenge høyttalerene heller.
              Mener selvfølgelig nok til høyttalerne mine

Comment

Det bør og nevnes at så flotte høytalere som Dali Concept IKKE burde bli utsatt for russe tia. Det er jo ikke akkurat den mest egna høyt. til russetida heller
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

få tak i no gamle cerwin vega høyttalere og stapp inn da spiller dere mer enn høyt nok

Comment

Det er nok en litt mer egnet høytaler for russetida vil jeg si, ja

Comment

men dali'ene har vi jo, vi prøver å spare litt penger:P hehe... så hvis vi skal bruke disse høytalerne, klarer en billig bilforsterker å levere nok?

Comment

Ikke for å være frekk, men kan du lese?
                        En billig bilforsterker som f.eks. Dynabel BF1702 er kraftigere enn Denon'en! (2x170W i 4 Ohm)
                        Den skal være mulig å få for rundt 1000-lappen...

Edit: Spørs om dere sparer så mye penger om Daliene blir ødeagt...

Comment

Hadde jeg vært dere ville jeg holdt go´ Daline hime i stua!
                          CW eller RF er mer "korrekte" russebil høyt. Men for all del. Herp Daliene for min del. hehe
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

greit det.. skal bare spørre et dumt spørsmål til nå..

Kan man justere volumet direkte på en 12v bilforsterker? Det er vi jo på en måte litt avhengig av:P også må vi kunne koble til ipod og vanlig phono lydinngang... er dette standard på 2-kanals forsterkere?

Comment

du har en gain justering på nærmest alle forsterkere, og de fleste forsterkere har phono-input ja...
                              Min facebokside: Custom Car Audio

Comment

Gain justering er det samme som volumknapp?

Comment

Working...
                                X