Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gjør dette noe? (Knekk på strøm/jord)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gjør dette noe? (Knekk på strøm/jord)

    Hei!
    Har idag hengt opp forsterkerene mine, og koblet dem opp, men på jord og strømkabelen så blei de en "knekk", den er ikkje SÅ skarp, men litt..

    Bilde så dere skjønner hva eg meiner:



    Gjør dette noe?

    Her er noen bilder av resten av innstallasjonen for de som er litt nyskjerrige, beklager dårlig bildekvalitet.





    Haha, litt rotete kanskje?














    Mvh
    Johnny Myhre
    Bø, Telemark
    Mvh
    Johnny Myhre

  • #2
    hvis kabelen klemmes eller blir deformert så svekkes strømføringsevnen.

    akkurat det tilfellet så ikke ut til å være av de verste jeg har sett, men ville jo klart vært best å legge den litt bedre.
    mvh Sindre Carlsen

    Comment


    • #3
      Disse bøyene har overhode ingen betydning. Bare pass på at ikke noe ligger å sliter på kablene, så det går hull i isolasjonen.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Originally posted by InstallBay View Post
        Disse bøyene har overhode ingen betydning. Bare pass på at ikke noe ligger å sliter på kablene, så det går hull i isolasjonen.
        OK, takk
        Mvh
        Johnny Myhre

        Comment


        • #5
          som de andre sier, dette gjør vel ikke så stort mye

          Men det skal du ha, hele greia så utrolig bra ut ^^

          Comment


          • #6
            hehe, har hatt mye mer spenn på kablene en det der bare gjøre som pål sier å passe på skarpe kanter osv det kan gnage mot. De fleste kablene til bilstereobruk er så myke at de ikke tar noen skade av slikt

            Comment


            • #7
              Originally posted by ThKarlsen View Post
              som de andre sier, dette gjør vel ikke så stort mye

              Men det skal du ha, hele greia så utrolig bra ut ^^
              Takk

              Originally posted by golfnos View Post
              hehe, har hatt mye mer spenn på kablene en det der bare gjøre som pål sier å passe på skarpe kanter osv det kan gnage mot. De fleste kablene til bilstereobruk er så myke at de ikke tar noen skade av slikt
              Ja, de er godt å høre men trur ikkje de blir stort kablene for fløtta på seg der, når di er skridd fast med patentbånd nesten over alt, + at forsterkerene er festa med 6x75mm bolter igjennom plata
              Mvh
              Johnny Myhre

              Comment


              • #8
                Hei..
                hvor stort volum har du på kassene der? spiller det bra?

                har de selv, men ikke fått testet pga mangler forsterker og kasse.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lyd View Post
                  Hei..
                  hvor stort volum har du på kassene der? spiller det bra?

                  har de selv, men ikke fått testet pga mangler forsterker og kasse.
                  Det er ingen kasser her?
                  Vis du tenker på der 6x9'erne sitter, så er det noe deksel, på samme måte som den plata forsterkerene er festet til. er bare et tomrom under der, og som du ser på bilde, så er de åpningen på sidene

                  men hvordan de spiller, har eg ikkje noko svar på akkurat nå, for de er noe galt med spilleren min, første som skjedde var at den ikkje ville ta imot cd så da prøvde eg radio, men var ingen lyd i de heiletatt
                  Så gjekk bak for å måle, hadde strøm og alt, men styrestrømmen var bare på 1,44v, på begge forsterkerene
                  Såå, målte framme ved spilleren og, like liten spenning der, så da gidder eg ikkje meir, er på jakt etter ny spiller nå, da ska eg ha noe litt dyrere, med gooooooood lyd
                  Mvh
                  Johnny Myhre

                  Comment


                  • #10
                    behøver ikke bruke akkurat remoten som er på spillern.. flere muligheter, som å koble på elektrisk antenne\ta fra baklys etc..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Henning- View Post
                      behøver ikke bruke akkurat remoten som er på spillern.. flere muligheter, som å koble på elektrisk antenne\ta fra baklys etc..
                      jo, de veit eg men når spilleren uansett begynner å kødde med cd og slikt, da gidder eg ikkje meir
                      Hadde det problemet med spilleren for en god stund siden å, men plutselig så slutta denb med de, så da tenkte eg at eg kunne bruke den her, men da begunte den igjen
                      så da blir de ny spiller snart, lyst på en Alpine CDA-9855R
                      Mvh
                      Johnny Myhre

                      Comment


                      • #12
                        hei.
                        er de to forsterkerne like?
                        det jeg reagerte på er at det er forskjellig tykkelse på kablene her

                        det andre jeg reagerte på er monteringa av de to forsterkerne.Ser ut som de blir hengende oppned?

                        varmen går jo opp og da vil all varme gå til printkortet/elektronikken og da kan du svi av forsterkerne.
                        Spesielt på varme sommerdager.

                        ellers så dette veldig bra ut

                        edit: ser nå at det er to forskjelige forsterkere. Jeg leifa litt der
                        Last edited by 2fastgt4; 03-10-2008, 18:46. Reason: feil

                        Comment

                        Working...
                        X