Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støping av dash

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Surion View Post
    og de eldste er fremdeles eldst..
    men, du skyter deg i foten. vil ikkje du heller selge målebeger? :P

Blander som regel litt mer plast enn et blandebeger rommer...

Comment

jepp, sjølv bruker eg 3 og 5 liters bøtte.
      Tor Even -
      Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
      Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
      The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Comment

Prøv med ca en brus kork herder pr liter polyester.Lærte det av en "gammel båtbygger"
        Per
        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
        Audison Music Expression
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

Et spørsmål til, hvor tykt blir et lag med polyester på f.eks irma egentlig?
          På bildet her: http://i133.photobucket.com/albums/q...o/DSC01458.jpg, så ser dashbordet ut til å ha en grei tykkelse.
          Ser ikke for meg at et irma-pledd med polyester og et par lag glassfibermatter blir så tykt?

Comment

blir ikkje tjukkare enn det teppet er.

er bare og legge lag etter lag etter lag etter lag ett.........and so on
            Tor Even -
            Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
            Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
            The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Comment

Så, på det bilde jeg linket til, er det bare lagt mange lag?
              Hvor mange lag anbefales til det dashbord da?

Comment

[QUOTE=Zettie;56481]Vanligvis kan man legge forsterkning direkte (f.eks. basskasser etc), men på hengende flater (f.eks. ett dashstøp hvor man stort sett alltid forsterker fra innsiden) bør man vente til første støp er fullt tørket for å slippe at det blir heng i det pga tyngde I tillegg må man være oppmerksom på at man normalt kan støpe to til tre lag i en sammenheng når man forsterker, men når det gjelder såpass store flater som ett dashbord hvor man ikke kan "jigge det til" mot ett plant underlag vil man kunne få vridninger og sammentrekninger om man støper mer enn to lag (det kan skje selv med bare ett lag).

Jeg er helt enig med det du sier ,men det går helt fint å legge glassfiber direkte oppå innsmurt fleece så lenge den er stram......jeg selv anbefaler å la fleecen tørke før man begynner med glassfiberduk oppå i tilfelle man skal vær uheldigå få luftbobbler.
                Som sakt: prøv deg frem så finner du metoder
                Focal
                Mosconi
                Pioneer

Comment

Working...
                X