Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL Audio - kvalitet eller møkk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by neptyr View Post
    Jeg vil anta du har sprengt elementet pga for mye gain eller lignende.

En PDX.1.600 gir 600watt RMS i 4ohm og sikkert ganske mye mer i 2ohm.

Og om det var dette elementet da: http://mobile.jlaudio.com/products_s...p?series_id=25

(3v3-2) så tåler det ikke så alt for mye vs hva du har av kraft å gi det.

PDX 1.600 leverer 600w RMS både i 4ohm og 2ohm
    Jeg har min 12" W6 kobla på den, og har kjørt den rimelig hardt.. Og element spiller bare bedre og bedre! Synes at kvaliteten på JL Audio subbene er veldig gode! Selvom jeg egentlig jeg skulle ønske jeg hadde min gode gamle polk audio DB kasse igjen
    Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

W6 er LITT kraftigere enn W3 da
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

yes, da er vi enige

OM det er det elementet, så er jeg redd du rett og slett mata med for mye :/

I papirene som fulgte med min PDX så var den målt til 700 RMS om jeg husker rett. Men de sier også på sin hjemmeside at den skal levere samme effekt uavhengig om det er 4 eller 2 Ohm. For meg strider dette litt alt jeg har lært tidligere men men...

Same Power Output into 2Ohm and 4Ohm

The ability to provide the same output to 2Ohm and 4Ohm provides greater system building flexibility.
        Mono amp has two subwoofer connectors, making it easy to add a second subwoofer.
        Same amount of power used to drive one 4Ohm speaker can drive two 4Ohm speakers when they are wired in parallel to create a 2Ohm load.
        Efficient way to get more dynamic bass.

Regner med at den har blitt matet formye ja, men det jeg stusset på er hvor fort det gikk samtidig som at jeg ikke spilte nevneverdig høyt. Dette er i en stasjonsvogn så hører også lett om elemeneter blaffer. Bassen var rundt og pen i bilen da den takket for seg.

Det jeg syns er rart er at de har valgt et element der magneten er konstruert så dårlig for lufting og samtidig dytten den nedi en lukket kasse.

Har satt inn min gamle Infinity reference (10") sub som er 10 år gammel, den spiller jeg nå høyere med uten problemer.

Hehe, ja :P
        MSN: smack_me@hotmail.com
        IRC: #bimmers.no @ quakenet

Comment

Høres ut som litt for mye gain osv her..

Comment

Originally posted by Techpoint View Post
            Høres ut som litt for mye gain osv her..
            Jesus... jeg spør jo ikke om evt årsaker (Men når du tar det temaet opp så bruker jeg aldri over 50% gain, og i dette tilfelle så var den på ca 40% og sublevel var på 6 av 15 på spilleren (Alpine IVR-W505)), det er jo ikke det som er spørsmålet i det heletatt. Det jeg setter et spørsmålstegn til er kvaliteten og valg av løsning som JL har gjort her. Som nevt tidligere i tråden så ble det ikke spilt nevneverdig høyt heller.

JL har brukt lukket kasse med et element som har forseglet magnet. Ingen riller eller form for lufting for spolen. Ikke noe hull på undersiden av magneten. Nei, der går det et klistremerke tvers over.
            Last edited by wabby; 13-10-2008, 12:08.

Comment

Jaja hehe.. men poenget var at JL er kvalitet lang veg

Comment

Originally posted by thomzi View Post
                Jaja hehe.. men poenget var at JL er kvalitet lang veg
                Utdyp? Sammenlignet med hva?

Comment

Originally posted by wabby View Post
                  Utdyp? Sammenlignet med hva?
                  Nå kan jo jeg bare sammenligne med hva jeg personlig har hatt før, og jeg synes JL elementet jeg har nå spiller bedre, låter bedre og tåler mer juling enn mine forrige Kicker, Polk, MTX, CW og JBL gti.. Alle har også liggi i samme prisområdet.. an vel rangere de sånn(bunn til topp): Kicker, jbl, mtx, cw, polk og jl på klar førsteplass.. Selvom jeg kanskje har vært mest fornøyd med min 2x12" polk db kassa med tanke på at den kun kosta meg 3000kr når jeg hadde den for 1-1 1\2 år siden.. Det var mye lyd for penga!

Comment

det kan jo også være at forrige eier har mishandlet den litt før han solgte til deg... jg har brukt forkjellige jl og synes de har vært bra. MEN gain har ingenting å si SÅ LENGE du har spilt passer lav/høyt slik du nevner... og dette er en lukket kasse så for "lave frekvenser" kan heller ikke forårsake at spolen bånner eller noe slik. Mulig du har fått en mandags eksemplar og... kontakt leverandøren og hør anyway
                    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Originally posted by matador View Post
                      det kan jo også være at forrige eier har mishandlet den litt før han solgte til deg... jg har brukt forkjellige jl og synes de har vært bra. MEN gain har ingenting å si SÅ LENGE du har spilt passer lav/høyt slik du nevner... og dette er en lukket kasse så for "lave frekvenser" kan heller ikke forårsake at spolen bånner eller noe slik. Mulig du har fått en mandags eksemplar og... kontakt leverandøren og hør anyway
                      Var hos bilradiospesialisten. Elementet målte fortsatt 4Ohm (yupp, 4). Så spolen var intakt (more or less). Men den luktet langt fra blomster.
                      Din anelse ang tidligere eier var også korrekt Matador. De kjente til tidligere eier og han hadde blåst alt 2 elementer og en forsterker tidligere.
                      Grunnen til at han solgte meg dette elementet var fordi han slet med å få bass frem i bilen. Dette er en mercedes 300 cupe så de er godt isolerte fra bagasjerommet og frem. Så den sang nok på halv 5 når jeg fikk den. Desverre.

Anyway, det gidder jeg ikke å gjøre noe stort ut av. Har beholdt kassa da den ligger perfekt i bilen, og har satt inn et nytt pioneer element. Så da er alt finfint

http://www.pioneer.eu/eur/products/a...01C/index.html

Har ikke vært så mye borti denne modellen av Pioneer, men den spiller greit til nå. Har ikke vrengt på enda da elementet er nytt.

Comment

Vreng ivei du! Har ikke noe å si at det er helt nytt, tvert imot! Men for all del, spill slik du selv vil
                        sigpic

Comment

Originally posted by suicide View Post
                          Vreng ivei du! Har ikke noe å si at det er helt nytt, tvert imot! Men for all del, spill slik du selv vil
                          About that.....
                          Han jeg kjøpte det JL elementet av sa at det var "Innkjørt"..... Vil nå si at "skamkjørt/rævkjørt" hadde vært mer korrekt å si.

Comment

Du vet at du som kjøper privat, har like stor klagerett som om det skulle vært kjøpt hos en bedrift, ja?

Jeg vil tro at du kan få noen form for kompensasjon, eventuelt heve kjøpet om det ikke er gått over 30 dager siden kjøpsdato. Jeg hadde i allefall krevd en form for kompensasjon hos fyren. For det ble vel ei rimelig dyr basskasse du kjøpe, siden elementet tok kveld såpass tidlig? Eller er dette noe du har hatt ei stund?
                            Sture Vedal

Comment

Idag så har jeg vel hatt den i 9 dager. Totalprisen for alt landet nå på kr 2500,-. Får relativt greie priser, så med tanke på en kasse som ligger bra baki nå samt en Sub som spiller godt så kan jeg se meg fornøyd.

Kan sikkert ikke kreve stort mer enn 300-400 i kompensasjon uansett, noe som jeg ikke gidder å bøle om.
                              Men får ta å oppdatere prosjekttråden min her en dag. Det må jeg hehe

Comment

Working...
                              X