For litt over 2 uker siden kjøpte jeg denne brukt på finn, han jeg kjøpte den av hadde den i ca 1 mnd og var kjøpt hos bilradiospes.
Koplet den opp og den virket tilsynelatende bra... Bassen var noe svak men det var fordi jeg har to forsterkere i bilen. Monoblokk som er tilkoplet via signalkabler (Denne for å drive sub) og en forsterker som er koplet inn med høynivå (resten av anlegget). Pga denne koplingsmetoden så var signalet mye kraftigere på hele anlegget untatt subben og man fikk aldri justert dette bra nok.
1 uke senere kjøpte jeg inn signalkabler til den andre forsterkeren slik at alt kunne samkjøres mye bedre. Og det var deilig! Lydbildet ble mye klarere også
Skulle så kjøre for å vaske bilen, satt på musikk og kjørte... 3-4 min senere *skrap*skrap*skrap*... Spillte heller ikke særlig høyt. Trodde først det var sangen og skifta sang... samma møkka
Gikk bak i bilen, lukte finfint. Skrudde så ut elementet.. *poff* Røyken velta ut, var helt sykt! Og det lukta hor og helvete. Magneten var også skamvarm.
Det jeg la merke til var at spolen/magneten hadde svært dårlig lufting rundt seg, ingen riller ingenting. Kun teipet igjen. Og dette skal i tillegg fungere i en lukket kasse?
Denne kassa var ferdig i 2Ohm og ble kjørt på en Alpine PDX 1.600.
Comment